وزارت خارجه روسیه آمریکا را به گسترش تحریم ها علیه این کشور متهم کرد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyوزارت خارجه روسیه آمریکا را به گسترش تحریم ها علیه این کشور متهم کرد
وزارت خارجه روسیه آمریکا را به گسترش تحریم ها علیه این کشور متهم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: مخالفان روسیه در کنگره آمریکا در تلاشند تا با سازماندهی چیزی شبیه به یک محاصره اقتصادی توسط یک لایحه، که می تواند به دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده اجازه ندهد تا تحریم های علیه مسکو را کاهش دهد.

وی گفت: مخالفان ما در کنگره آمریکا با تمام وجود تلاش می کنند که هرگونه پیشرفت مثبتی را در روابط دو کشور از بین ببرند. در ماه ژانویه امسال نمایندگان مخالف در کنگره لایحه ای ارائه دادند که طبق آن دونالد ترامپ نتواند تحریم های وضع شده توسط باراک اوباما را به میل خود لغو کند و یا کاهش دهد. علاوه بر این احتمال گسترش و افزایش محدودیت ها نیز هست، حتی سعی بر آن دارند که با شانتاژ کشور ثالثی را مجاب بر پیروی از رویه آنها کنند. این به این معنی است که مخالفان روسیه می خواهند چیزی شبیه محاصره اقتصادی علیه روسیه سازماندهی کنند.
به گفته آقای ریابکوف فعلا این ایده در کمیته های تخصصی کنگره در حال بررسی است. اما نمی توان تصویب این چنین قانونی را نیز مستثنی شد. زیرا مخالفین روسیه در کنگره اکثریت هستند و طبق قوانین این کشور آنها می توانند حق وتو ریاست جمهوری را بی تاثیر کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала