سفر پوتین به آسیای میانه

© Sputnik / Alexei DruzhininПрезидент РФ Владимир Путин на торжественном заседании в честь 295-летия российской прокуратуры
Президент РФ Владимир Путин на торжественном заседании в честь 295-летия российской прокуратуры - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفر رییس جمهور به کشورهای آسیای مرکزی در راستای جشن 25 سالگی برقراری مناسبات دیپلماتیک روسیه با این جمهوری ها است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه روز دوشنبه 27 فوریه برای ملاقات با نورسلطان نظربایف رییس جمهور قزاقستان عازم آلماتی می شود و پس از آن برای ملاقات و گفتگو با امام علی رحمان رییس جمهور تاجیکستان به دوشنبه می رود. روز سه شنبه 28 فوریه نیز رییس جمهور پوتین عازم قرقیزستان خواهد شد.

سفر رییس جمهور به کشورهای آسیای مرکزی در راستای جشن 25 سالگی برقراری مناسبات دیپلماتیک روسیه با این جمهوری ها است.

در دیدارها طرفین به بحث و گفتگو حول مسایل دوجانبه و موضوعات کلیدی دستور کار روز بین الملل و همجنین ابعاد مختلف توسعه همگرایی اورسیایی خواهند پرداخت.

رییس جمهور روسیه از آلماتی برای یک دیدار کوتاه اما رسمی به شهر دوشنبه می رود. در پایتخت تاجیکستان قرار است پوتین با امام علی رحمان رییس جمهور تاجیکستان در ملاقاتی بدون حضور اصحاب رسانه و کارشناسان گفتگو کرده و پس از آن به مناسبت حضور هیات روسیه دیداری رسمی با حضور نمایندگان مطبوعات انجام خواهد گرفت.

در پایان دیدار قرار است هفت سند دوجانبه از جمله بیانیه مشترک روسای جمهور با درج اصول پایه مناسبات روسیه و تاجیکستان به تایید دو طرف برسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала