لباس های سنتی بانوان کشورهای مختلف جهان(عکس)

© REUTERS / Michael Dalderلباس های سنتی بانوان کشورهای مختلف جهان(عکس)
لباس های سنتی بانوان کشورهای مختلف جهان(عکس) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لباس های سنتی در کشورهای مختلف دنیا به اشکال مختلف و با طرح های منحصربفرد دوخته می شود.

به گزارش اسپوتنیک، گذشته از دنیای مد و مردم به اصطلاح، به روز، افرادی نیز هستند که به لباس های سنتی علاقه دارند و عکس های خود در شبکه های اجتماعی را با لباس های سنتی کشور، قوم، ملیت یا فرهنک منحصربفرد خودشان می پوشند.

با این که این لباس ها شاید از لحاظ ظاهری به هم نزدیک باشند ولی کاملا متفاوت و در طرح های منحصر بفرد دوخته می شودند. به نظر می رسد که رنگ قرمز به عنوان نماد رنگ عشق، سعی شده است در تمامی این لباس ها بکار رود.

کاربری نیز بر این عقیده است که دلیل شاد و خوشحال بودن مردم تو دوره ی قدیم اینه که لباس های محلی با رنگ های شاد می پوشیدن.

در تصاویری که از زنانی که با لباس محلی از زنان به اشتراک گذاشته شده است می توان به پوشش بلند، مناسب و زیبای محلی ملیت های مختلف اشاره نمود.
در ایران نیز در برخی از شهرها نظیر بندر عباس هنوز هم بسیاری از زنان با لباس های محلی به خیابان می آیند

همچنین تصاویز زیادی از بانوان کتول ایران با لباس های محلی نیز در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می شود.در این تصاویر می توان به رنگ آمیزی هارمونیک و زیبای لباس های محلی توجه نمود.

ولی در کل با نگاهی به تصاویر مردم مختلف دنیا و نفوذ صنعت مد، ساکنان کلان شهرهای دنیا تمایل کمتری نسبت به پوشیدن لباس های محلی دارند و برخی نیز به کلی از پوشیدن لباس های محلی دست کشیده اند. ولی هنوز هم در جای جای کره زمین مرمانی هستند که این فرهنگ خود را زنده نگه داشته اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала