تمدید یکساله تحریم ها بر علیه یمن توسط شورای امنیت سازمان ملل

© AFP 2023 / Mohammed HuwaisЖенщина из сообщества Ахдамов с ребенком на руках в городе Сана, Йемен
Женщина из сообщества Ахдамов с ребенком на руках в городе Сана, Йемен - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، امروز در جلسه شورای امنیت سازمان ملل، نمایندگان به اتفاق آراء حکم تمدید یک ساله تحریم ها علیه یمن و همچنین تحریم تسلیحاتی شورشیان یمن را تا پایان فوریه 2018 تصویب نمودند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد "ادامه تحریم ها بر علیه یمن را تا 28 فوریه 2018 تصویب نمودند"، این تحریم ها در قطعنامه شماره 2140 در سال 2014 به تصویب رسیده بود که شامل ممنوعیت خروج برخی مقامات دولتی یمن من جمله رئیس جمهور سابق این کشور علی عبدالله صالحی از خاک یمن می باشد. علاوه بر این، بر اساس قطعنامه دیگری در سال 2015، عرضه سلاح به شورشیان منطقه ممنوع اعلام گردیده است. همچنین امروز نیز اعضای شورای امنیت، ماموریت تام الاختیار گروه متخصصین این سازمان برای نظارت بر شرایط یمن را تمدید نمود.

از سوی دیگر، شورای امنیت از همه طرف های درگیر در یمن خواست: "تا برای حل و فصل اختلافات از طریق گفتگو و مشاوره وارد شوند. جلوگیری از خشونت ابزاری جهت رسیدن به اهداف سیاسی می باشد و از تحریکات خودداری کنند."

شایان ذکر است، یمن از آگوست 2014 شاهد درگیری ها بین نیروهای دولتی و گروه های مخالف هست. با حمله عربستان در ماه مارس 2015 این اختلافات به اوج خود رسید. به گزارش مرکز حقوق بشر در یمن، از بهار 2015 تا کنون بیش از 10 هزار غیرنظامی در این کشور کشته شده اند، که در میان آنها بیش از 2.4 هزار کودک و بیش از 2 هزار زن دیده می شود. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала