اختراع دانشمندان روس برای شناسایی مظنونان تروریستی

© Fotolia / NOBUاختراع دانشمندان روسیه برای شناسایی مظنونان تروریستی
اختراع دانشمندان روسیه برای شناسایی مظنونان تروریستی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان روس موفق به طراحی یک برنامه کامپیوتری برای شناسایی مظنونان تروریستی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، گروهی از دانشمندان دانشگاه ملی تحقیقات هسته‌ای روسیه و مؤسسه فیزیک مهندسی مسکو در حال طراحی یک برنامه کامپیوتری برای شناسایی مظنونان تروریستی هستند. این برنامه قادر است با تشخیص رفتارهای غیرعادی افراد در میان جمعیت —از جمله طرز راه رفتن آن‌ها- مظنونان تروریستی را شناسایی کند. پیش‌بینی می‌شود این اختراع در جلوگیری از اجرای حملات تروریستی در مکان‌های عمومی نقش شایان توجهی ایفا کند.
این برنامه کامپیوتری با استفاده از تصاویر بدست‌آمده از دوربین‌های مداربسته، جثه، طرز لباس پوشیدن و حرکات بدنی افراد —از جمله راه رفتن آن‌ها را به‌ دقت مورد بررسی قرار می‌دهد و رفتارهای غیرعادی این افراد را به‌سرعت شناسایی می‌کند.
طراحی این برنامه کامپیوتری در مراحل پایانی قرار دارد. از مزایای این اختراع کم‌هزینه بودن آن عنوان شده است. در ادامه گزارش آمده است: از این اختراع می‌توان علاوه بر اهداف امنیتی در بازی‌های کامپیوتری و تبلیغات در مراکز خرید نیز بهره برد.
طراحان این برنامه همچنین می‌گویند از این اختراع می‌توان برای طبقه‌بندی خودکار رفتاری برای راننده‌ها، خلبانان، پزشکان، آتش‌نشانان و افراد نظامی استفاده کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала