کانادا مرزهایش را به روی پناهندگان اخراج شده از آمریکا می گشاید

© Fotolia / Olddaysجلوگیری از اقدام تروریستی یک هوادار داعش در کانادا
جلوگیری از اقدام تروریستی یک هوادار داعش در کانادا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلیس کانادا اعلام کرد که حضورش در مرزهای آمریکا را افزایش داده و دستگاه‌های مسئول مرزی اقدام به تاسیس مراکز موقت برای اسکان پناهجویان اخراجی از ایالات متحد آمریکا کرده اند.


به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت عصر ایران ، آژانس خدمات مرزی کانادا اعلام کرد که یک سوله خالی را به پناهجویان اختصاص داده و در تلاش است تا برای تعامل با تعداد در حال افزایش پناهجویان افرادی را استخدام کند.

این آژانس افزود: تعداد افرادی که در مرز کبک کانادا با آمریکا درخواست پناهندگی داده‌اند بیش از دو برابر تعداد پناهجویان در سال 2015 و 2016 است.
به گزارش این نهاد رسمی دولت کانادا، تعداد پناهجویان در مرز کبک کانادا وآمریکا در ژانویه 2016، 137 نفر بود در حالی که طی ماه گذشته تعداد 452 نفر در مرز کبک با آمریکا درخواست پناهندگی داده‌اند.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا طی فرمانی اجرایی سفر شهروندان 7 کشور به آمریکا و همچنین پذیرش پناهجو را ممنوع اعلام کرده بود. در این میان افرادی بودند که بر اساس این فرمان باید از آمریکا اخراج می‌شدند و همچنین کسانی هستند که هنوز موافقت مقامات برای پناهندگی در آمریکا را نگرفته بودند.

مقامات کانادا همزمان با صدور فرمان ترامپ آمادگی کشورشان برای استقبال از پناهجویانی که اجازه ورود به آمریکا را نیافته بودند اعلام کردند.

کانادا کشوری مهاجر پذیر است که نخست وزیر و تعدادی از وزرای کابینه دولت کنونی نیز خود از مهاجران به کانادا هستند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала