انفجار در پاکستان: دست کم 5 نفر کشته

© REUTERS / Reuters TVکشته و 20 زخمی دراثر انفجار بیمارستانی در کوته پاکستان
کشته و 20 زخمی دراثر انفجار بیمارستانی در کوته پاکستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات محلی پلیس در ایالت خیبر پختونخوا اعلام کردند که در حمله سه مهاجم انتحاری به دادگاه محلی «چهارسده» در شهر پیشاور مرکز این ایالت، 6 نفر کشته و دستکم 20 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش اسگوتنیک به نقل از تسنیم، «اکسپرس تریبون»، «فیاض‌خان» معاون بازرس کل پلیس ایالت خیرپختونخوا اعلام کرد که سه مهاجم انتحاری به دادگاه محلی در شهرستان «چهارسده» با تیراندازی و پرتاب بمب‌های دستی حمله کردند.
وی افزود که در تیراندازی متقابل نیروهای امنیتی هر سه مهاجمان انتحاری کشته شدند.
برخی از رسانه‌های پاکستانی اعلام کرده‌اند که در این حملات انتحاری 6 نفر کشته و بیش از 20 تن دیگر زخمی شده‌اند.
با این حال، معاون بازرس کل پلیس ایالت خیبرپختونخوا اظهارداشت: در این حمله که از سوی گروه تروریستی «جماعت‌الاحرار» صورت گرفته است، دستکم پنج غیرنظامی کشته و بیش از 10 تن دیگر زخمی شدند.
بر اساس گزارش‌ها، یک مهاجم انتحاری در ورودی دادگاه محلی در درگیری با نیروهای امنیتی از پای درآمد و مهاجم دوم نیز پس از ورود به محوطه دادگاه کشته شد همچنین مهاجم سوم در محوطه دادگاه جلیقه انتحاری خود را منفجر کرد.
گفته می‌شود چندین آمبولانس از شهر پیشاور برای کمک به آسیب دیدگان این حادثه اعزام شده‌اند.
یک تن از افراد محلی که از این حمله جان سالم بدر برده، مدعی شد که در زمان حمله و انفجار افراد بسیاری در محوطه دادگاه حضور داشتند که همه آنها کشته و یا زخمی شده‌اند.
شهرستان چهارسده در نزدیکی شهر پشاور مرکز ایالت خیبرپختوانخوا قرار دارد.
موج اخیر حملات تروریستی در پاکستان پس از آن صورت می‌گیرد که سرکرده گروه تروریستی جماعت الاحرار شاخه انشعابی تحریک طالبان پاکستان هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای از شروع عملیات گسترده‌ای تحت عنوان غازی خبر داد.
این گروه تروریستی با انتشار فهرستی از اهداف خود از حملات به تمام ادارات دولتی، سازمان‌های وابسته به دولت، نهادهای حقوقی، احزاب سیاسی و نیروهای امنیتی خبر داده بود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала