پوتین: چورکین مسایل را به بهترین شکل حل می کرد

© Sputnik / Vitaliy BelousovЦветы у здания МИД РФ в Москве в связи с кончиной постоянного представителя России при ООН Виталия Чуркина
Цветы у здания МИД РФ в Москве в связи с кончиной постоянного представителя России при ООН Виталия Чуркина - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درگذشت نابهنگام وی یک ضایعه برای سیاست خارجه روسیه بود.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه ضمن ابراز همدردی به خاطر درگذشت ویتالی چورکین نماینده دایم روسیه در سازمان ملل خاطر نشان کرد که او بدون اغراق یکی از دیپلمات های برجسته ای بود که هیچ گاه شکایت نمی کرد، او یک میهن پرست واقعی و شهروند روسیه بود.

پوتین پیام خود در سایت کرملین نوشته است: «مراتب تسلیت و ابراز همدردی من را به خاطر درگذشت همسر و پدرتان ویتالی ایوانویچ پذیرا باشید. درگذشت نابهنگام وی یک ضایعه برای سیاست خارجه روسیه بود. از آنجا که این اتفاق ناگوار نابهنگام رخ داد، سنگینی درد آن بیشتر می شود».

رهبر روسیه خاطر نشان کرد که ویتالی چورکین یکی از دیپلمات های برجسته و شخصی کارآمد در سطح بالا بود.

در پیام پوتین امده است: «چورکین واقعا روشنفکر و به طور غیرمعمولی پرانرژی بود. او فردی شوخ طبع بود و به همکارانش واقعا احترام می گذاشت. او در بین همکاران خارجی خود از اعتبار زیادی برخوردار بود. خدمات شایسته ویتالی ایوانویچ را به سادگی نمی توان ارزیابی کرد. او وظیفه مهم و سنگینی در دستگاه وزارت امور خارجه بر عهده داشت. اما توانایی و مهارت اصلی او در دوره کار به عنون نماینده دایم روسیه در سازمان ملل این مساله را بیتشر آشکار کرد».

رییس جمهور در ادامه می گوید: «او همیشه و حتی در شرایط فوق العاده سخت مسایل را بسیار خوب حل و فصل می کرد و هیچگاه شکست نمی خورد. ویتالی ایوانویچ یک وطن پرست و شهروند واقعی روسیه بود. ید او برای همیشه در قلب و ذهن ما زنده خواهد بود».

ویتالی چورکین نماینده دایم روسیه در سازمان ملل روز 20 فوریه در سن 64 سالگی در نیویورک درگذشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала