سناتور آمریکا: احتمال تصویب تحریم های جدید علیه روسیه زیاد است

© Flickr / Brookings InstitutionUS Senator Chris Murphy
US Senator Chris Murphy - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، کریس مورفی سناتور مجلس آمریکا از احتمال وضع تحریم های جدید بر علیه روسیه سخن گفته است. مطابق با نظرات مطرح شده در کنگره آمریکا، این تحریم ها به اتهام "دخالت روسیه" در انتخابات ایالت متحده آمریکا وضع خواهد گردید.

در واقع در این اواخر، دولت روسیه بارها به حملات سایبری بر علیه آمریکا و تلاش برای تاثیرگذاری بر این انتخاب این کشور متهم گردیده است. در این میان آمریکایی ها تا کنون هیچ شاهد و دلیلی، مبنی بر دخالت مسکو در حملات هکری با هدف دخالت در نتایج انتخابات آمریکا ارائه نکرده اند.

مورفی در سخنان خود در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام نمود: "به احتمال زیاد علاوه بر تحریم های اوباما بر علیه روسیه، تحریم های دیگری نیز تصویب خواهد شد". در ماه دسامبر 2016 در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، وی تحریم هایی را بر علیه 9 شرکت و سازمان روسیه من جمله سازمان امنیت اطلاعاتی روسیه به عنوان تلاش در "دخالت در انتخابات آمریکا" و "فشار بر دیپلمات های آمریکایی در خاک روسیه" تصویب نمود. در عین حال مجلس سنای آمریکا خود خواستار تحقیق در این زمینه شد، که در نهایت هیچ مدرکی دال بر این ادعا یافت نشد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه، اتهامات بر علیه مسکو را کاملا ناعادلانه خواند. به نقل از ایشان چنین اتهاماتی راه به هیچ جا نمی برد. از سوی دیگر سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در جریان سخنرانی خود در کنگره امنیتی مونیخ اعلام نمود، دخالت روسیه در انتخابات آمریکا واقعیت ندارد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала