سناتور جمهوری خواه آمریکا: وزیر امور خارجه ایران دروغ می گوید

© AP Photo / Jacquelyn MartinLindsey Graham
Lindsey Graham - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه مجلس آمریکا در سخنان خود، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران را به دروغگویی متهم نمود. محمد جواد ظریف در روز یکشنبه در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ بار دیگر اعلام نمود، ایران فعالیتی در زمینه تولید سلاح هسته ای نداشته و نخواهد داشت.

گراهام در واکنش به این سخنان ظریف اعلام نمود: "ایران تلاش خود را نمود تا سلاح هسته ای تولید نمایند. آنها می گویند تلاشی در این زمینه نداشته اند، این یک دروغ است". بر اساس گفته های گراهام، در حال حاضر اقداماتی در خصوص وضع تحریم های جدید بر علیه ایران در دست اجرا می باشد.

این سیاستمدار در ادامه سخنان خود افزود: "من به همراه دیگر جمهوری خواهان، پیشنهاد وضع تحریم های جدید بر علیه ایران را به مجلس آمریکا ارائه داده ایم. این پیشنهاد به خاطر تلاش های ایران در بی ثباتی منطقه خاورمیانه و همچنین آزمایش موشکی اخیر این کشور و نقض قطعنامه سازمان ملل و… صورت گرفته است".

در ماه فوریه، لایحه جدیدی شامل وضع تحریم های جدید بر علیه ایران به مجلس نمایندگان ایالت متحده آمریکا پیشنهاد گردید. اسناد فوق توسط 4 عضو کنگره در امور اسرائیل در فراکسیون جمهوری خواهان مجلس سنا فراهم گردیده است. هدف اصلی این طرح مبارزه با توسعه برنامه های موشک بالستیک ایران، و همچنین حمایت ایران ار تروریسم و مبارزه با نقص حقوق بشر در این کشور بیان گردیده است. این لایحه به مسئله "تحریم علیه سازمان ها یا افرادی حمایت کننده از ایران در تحقق توسعه برنامه های موشک بالستیک می پردازد". از سوی دیگر این لایحه به بررسی تحریم های بیشتر علیه ایران با تحقیق یر دیگر ادعاهای مطرح شده در خصوص ایران می پردازد.

شایان ذکر است، روز 24 ژانویه 2017، گروه سناتورهای جمهوری خواه لایحه مشابهی بر علیه ایران را، به مجلس کنگره آمریکا ارائه نمودند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала