ورود به امریکا برای دارندگان گرین کارت آزاد است

© AFP 2023 / Dominik Reuterبرای شرکت در تظاهرات علیه ترامپ چقدر پول می دهند؟
برای شرکت در تظاهرات علیه ترامپ چقدر پول می دهند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد که نسخه جدید ممنوعیت مسافرتی دولت «ترامپ» مانع از ورود دارندگان کارت سبز (گرین کارت) اقامت به خاک آمریکا نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، «جان کلی» در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که نسخه جدید ممنوعیت مسافرتی دولت «دونالد ترامپ» مانع از ورود دارندگان کارت سبز (گرین کارت) اقامت به خاک آمریکا نخواهد شد.

به گفته جان کلی، این عدم ممنوعیت همچنین شامل مسافرانی می شود که موفق می شوند سوار بر هواپیما شده و به خاک آمریکا وارد شوند.

این در حالی است که نخستین تلاش «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای ممانعت از ورود اتباع هفت کشور مسلمان و پذیرش پناهجویان به دلیل واکنش شدید مقامات قضایی آمریکا و بروز آشفتگی و هرج و مرج در فرودگاهها با بن بست مواجه شد.

جان کلی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: «رئیس جمهور آمریکا درنظر دارد فرمانی به مراتب سختگیرانه تر و در عین حال ساده و مؤثرتر از فرمان نخست صادر نماید. و من این فرصت را در اختیار خواهم داشت که بر روی طرحی کار کنم که عدم امکان سفر افراد از کشورهای خارجی- هفت کشور مسلمان قید شده در فرمان نخست- به فرودگاههای آمریکا را تضمین نماید».

وزیر امنیت داخلی آمریکا در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه آیا دارندگان کارت سبز اقامت اجازه ورود به خاک آمریکا را خواهند یافت، گفت که «این فرض خوبی است و تا زمانی که ویزا معتبر است،‌ چنانچه آنها در حال حرکت از کشوری دور به آمریکا باشند، اجازه ورود به آمریکا را خواهند یافت».

وی قول داد که «در کوتاه مدت این اطمینان حاصل شود که افراد در فرودگاههای مبدأ سوار بر هواپیما نمی شوند. اما چنانچه آنها سوار بر هواپیما شده و از مرز وارد آمریکا شوند، ‌به آنها اجازه ورود به این کشور داده خواهد شد».

گفتنی است که نخستین فرمان اجرایی ترامپ که با ادعای جلوگیری از حملات شبه نظامیان اسلام گرای افراطی صادر شد، ورود اتباع هفت کشور مسلمان (ایران،‌ عراق، سوریه،‌ سودان،‌ سومالی، یمن و لیبی) به خاک آمریکا را به مدت ۹۰ روز و پذیرش پناهجویان را به مدت ۱۲۰ روز ممنوع ساخت و ممنوعیتی نامحدود بر پذیرش پناهجویان سوری اِعمال نمود.

اجرای ناگهانی و غیر منتظره این فرمان ترامپ در ماه گذشته سیستم مهاجرتی آمریکا را دچار آشفتگی و اغتشاش ساخت و موجی از انتقادات را از سوی کشورهای قید شده در این فرمان، متحدان غربی واشنگتن و برخی از شرکتهای مهم آمریکا بویژه شرکتهای فناوری به دنبال داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала