خداحافظ استرس!

© Photo / PixabayWoman working on her laptop
Woman working on her laptop - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، بر اساس تحقیقات دانشمندان در زندگی ماشینی نوين سه عامل نوشتن، مدیتیشن، ورزش نقش بسزایی در جلوگیری و کاهش "نگرانی" در زندگی انسان معاصر دارند.

در واقع، عنصر نگرانی و در پی آن افسردگی از یک سو به معنای تمرکز بر رویدادهای گذشته است، که می خواهید آنها را تغییر دهید اگر چه این کار غیرممکن است، و از سوی دیگر نگرانی تمرکز بر رویدادهای آینده است که کنترلی بر آنها ندارید. اما باید بدانید که اگر فکر می کنید شما به طور صد در صد نمی توانید بر آینده کنترل داشته باشید، این طرز تفکر اشتباه است، شما با برنامه ریزی زمان و تعیین هدف قادر به ساختن آینده خوب برای خود هستید. سه عامل در کنترل نگرانی عبارتند از:

نوشتن:

تکنیک نوشتن یکی از ارزشمندترین گزینه ها محسوب می شود. اگر در تمام طول شب مغز شما درباره موضوعی فکر می کند و شما را بیدار نگه می دارد، آن را روی کاغذ یا در گوشی همراه خود بنویسید. این کار به مغز اجازه نفس کشیدن می دهد و دیگر نیازی نیست برای به خاطر سپردن جزئیات انرژی مصرف کند و نگران فراموشی این موضوع باشيد.

مدیتیشن:

مدیتیشن می تواند به مغز در تمرین توقف نگرانی کمک کند. مدیتیشن به طور ویژه برای کاهش اضطراب شناختی یا نگرانی خوب است. این کار به سادگی امکان پذیر است، تنها با بستن چشم ها به مدت 30 ثانیه یا بیشتر می توانید ذهن خود را آرام کنید. دوری گزیدن از منابع استرس نيز، گامی فعال برای تمرین دادن مغز به منظور جلوگیری از نگرانی است.

ورزش:

زمانی که بدن شما تحت اضطراب قرار می گیرد، انجام ورزش بسیار سودمند خواهد بود. ورزش می تواند فشار خون را کاهش دهد که یکی از نشانه های جسمانی استرس در بدن است. همچنین، انجام حرکات ورزشی برای کنترل ضربان قلب و نرخ تنفس در بدن موثر است. یک پیاده روی پنج تا 10 دقیقه ای می تواند در کاهش اضطراب و نگرانی بسیار موثر باشد. در حین ورزش از مناظر اطراف خود لذت ببرید، در شرایطی که روی حرکات اندام ها و تنفس خود تمرکز دارید.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала