شهروندان چهار کشور عضو ناتو ترجیح میدهند که تحت حمایت روسیه باشند

© Photo / NATOشهروندان برخی از کشورهای عضو ناتو خواهان قرار گرفتن تحت حمایت روسیه هستند
شهروندان برخی از کشورهای عضو ناتو خواهان قرار گرفتن تحت حمایت روسیه هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
براساس نظر سنجی انجام شده توسط WIN/Gallup International شهروندان چهار کشور عضو ناتو ترجیح می دهند در صورت حمله به کشور آنها، با روسیه متحد نظامی باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، مردم بلغارستان و یونان تهدید اصلی علیه امنیت این کشور را ترکیه می دانند که یکی از اعضای ناتو است در صورتی که آنرا یک کشور متحد باید به حساب آورد. اشغال شمال قبرس در سال 1974 توسط ترکیه نشان می دهد که ساکنین این کشورها نمی توانند بروی حمایت ناتو حساب باز کنند و از این رو روسیه را انتخاب می کنند.
بخش عظیمی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی خواهان حضور آمریکا در کنار خود هستند اما محققان اشاره می کنند که مردم به تغییرات در ساختار امنیت بین المللی پس از جنگ سرد به صورت فعال عکس العمل نشان می دهند.
در چین روسیه را به عنوان متحد خود و در روسیه چین را انتخاب کردند. به گفته کانچو استویچف معاون رئیس انجمن WIN/Gallup، نشان می دهد که سیاست آمریکا در بیست سال اخیر موجب نزدیکی مسکو و پکن شده.
جیمزدیویس رئیس دانشگاه اقتصاد و علوم سنت گالن(سوئیس) معتقد است که نتیجه این نظر سنجی ایجاد تفرقه مذهبی را نیز نشان می دهد. بلغاری ها و یونانی ها ارتدوکس روسیه را انتخاب می کنند، جامعه اوکراین و بوسنی به خطوط مذهبی تقسیم می شوند. عمده ارتدوکس رومانی آمریکا را و کاتولیک های اسلوونی روسیه را انتخاب می کنند.
دیویس افزود،علاوه براین پس از جنگ آمریکا درعراق، مردم کمی از اروپا به نقش رهبری آمریکا بر جهان باور دارند. پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ اعتماد اروپایی ها به واشنگتن کمتر می شود.
این نظر سنجی در 66 کشور و در هر کشور بیش از هزار نفر شرکت کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала