هنر نقاشی در شالیزارهای برنج ژاپن(عکس)

© AFP 2023 / STRهنر نقاشی در شالیزارهای برنج ژاپن(عکس)
هنر نقاشی در شالیزارهای برنج ژاپن(عکس) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ژاپن از شالیزارهای برنج آثار هنری خلق می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، در شبکه های اجتماعی تصاویری از شالیزارهای برنج در ژاپن منتشر شده است که شبیه به یک نوع نقاشی می باشد. به این آثار هنری "تامبو" یا "تانبو" می گویند که بخاطر کشت انواع مختلف برنج در یک زمین زراعی بوجود می آید.
گفته می شود هنر تانبو شیوه و هنری ژاپنی است که به وسیله انواع گیاه برنج و با توجه به رنگ‌های گوناگون آن ایجاد می‌گردد. این هنر که نوعی آفرینش طرح و نقش‌های بسیار بزرگ است، در شالیزارها انجام می‌شود.
کاربران بسیاری در شبکه اجتماعی فیس بوک تصویری از این هنر ژاپنی ها منتشر کرده اند.

یک کاربر ایرانی در توضیح این هنر افزوده است که "تانبو" نوعی نقاشی در ژاپن است که بیشتر کشاورزان و هنرمندان روستایی آن را انجام میدهند. در این نوع نقاشی کشاورزان با کاشتن برنج های متفاوت در شالیزار نقاشی های خاصی را در زمینشان ایجاد می کنند و از این طریق با یکدیگر به رقابت می پردازند.
کاربر دیگری با کامنت عکس هایی از این هنر گفته است که برای خلق این هنر حدود 7000نفر همکاری می کنند.


برخی معتقدند که بهترین زمان برای دیدن این هنر از بالا ماه سپتامبر می باشد.
کاربران با تحسین این هنر بسیار علاقمند به دیدن این هنر از نزدیک شدند. این کاربر توضیح می دهد که رنگ بالایی ساقه های برنج را اینچنین کرده است تا از بالا اینطور به نظر آید و در نهایت برنج ها بدون هیچ مشکلی درو می شوند.
بر اساس روایت ها، گفته می شود در سال ۱۹۹۳، مردم ایناکاداته، آئوموری به دنبال راهی برای احیای روستای خود بودند. کاوش‌های باستان شناسی در این منطقه نشان داد که برنج در این سامان بیش از ۲۰۰۰ سال کشت می‌شده است. به افتخار این تاریخ، روستاییان در پشت ساختمان شهرداری یک شالیزار درست کرده و از آن به عنوان بوم برای ایجاد نقش و نگار بر روی آن استفاده کردند. این روستاییان با بهره گرفتن از چهار قلم از اقلام جدید برنج توانستند رنگ‌های گوناگونی در شالیزار ایجاد کرده و نگاره بزرگی را در این شالیزار ترسیم کنند. برای اینکه تمامی نگاره از بالا به راحتی دیده شود، این روستاییان، برجی ۲۲ متری در کنار ساختمان دهداری ایناکاداته ساختند. بر اساس اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی، در سال ۲۰۰۶، بیش از ۲۰۰۰ هزار نفر برای دیدن این هنر از این روستا دیدن کردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала