گزارش و تحلیل

" اینترنت عمیق" یک منبع جایگزین برای دسترسی به اطلاعات

© Sputnik / Natalia Seliverstova" اینترنت عمیق" یک منبع جایگزین برای دسترسی به اطلاعات
 اینترنت عمیق یک منبع جایگزین برای دسترسی به اطلاعات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق ارزیابی ها، بیش از 80 درصد اطلاعاتی که در اینترنت وجود دارد، تحت عنوان " شبکه عمیق" مخفی شده است و برای ورود به آن باید از سرورهای ویژه به طور مثال Tor استفاده کرد.

در این شبکه می توان همه چیزهایی که در اینترنت منتشر شده است را یافت اما برای دسترسی به آن از طریق سیستم های جستجوی معمولی امکان پذیر نیست. ماکسیمیلیانو آلونسو، کارشناس مسائل امنیتی و مدیر شرکت TIB که در این زمینه تخصص دارد در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک گفت: " درون این جهان سرویس های مختلفی کار می کنند. برخی از آنها برای دفاع از اطلاعات ارسال شده اند و همچنین مخفی کردن هویت و محافظت از ناشناس ماندن است. "
به خاطر آنکه در اینترنت عمیق همه چیز مجاز است ، با جرم و جنایت مرتبط می گردد. اگرچه این خصوصیت اینترنت عمیق قابل بحث است و تنها چیزی نیست که می توان در آن مشاهده نمود. در واقع این اینترنت ممکن است به طرق مختلف استفاده شود.
آلونسو توضیح می دهد: اینترنت عمیق ، همانند چاقوی کوچک جراحی است، در دستان پزشک می تواند زندگی کسی را نجات دهد و در دستان جنایت کار ، کشنده است. همه چیز به کاربر مرتبط است. کشورهای مشخصی هستند که در آنها دسترسی به اینترنت برای شهروندان محدودیت دارد. اینترنت عمیق برای آنها جایگزینی برای دسترسی به اطلاعات است.
این کارشناس تاکید کرد: مفهوم اینترنت عمیق با اولین جستجوها پدیدار شد. چیزهایی که گوگل به آن دسترسی ندارد بخشی از اینترنت عمیق است: در آنجا می توان مواد مخدر، سلاح یا چیزهای دیگر پیدا کرد.
برای دسترسی به این جهان مخفی باید ابزار ویژه ای داشت. مشهورترین آن سیستم جستجوی Tor است (The Onion Router) یا " روتر (رهیاب) پیازی" است، برای آنکه از لایه هایی برای مخفی نگه داشتن آدرس کاربر برخوردار است. Tor سایت ها را فریب می دهد تا تعقیب هویت و آدرس کاربر غیر ممکن شود.
برای دسترسی به شبکه های معمولی ، آدرس کاربر ثبت می شود که باعث می گردد کشور ، شهر وحتی هویت کاربر مشخص گردد. Tor اجازه می دهد که محل جغرافیایی را تغییر داد و دسترسی به صورت کاربر گمنام صورت گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала