ترویج جهاد در میان کودکان استانبول

© REUTERS / Mohammad Ismailترویج جهاد در میان کودکان استانبول
ترویج جهاد در میان کودکان استانبول - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از Evrensel، در صفحه فیسبوک مرکز "خانه دانش" که توسط شورای منطقه سانجاک تپه اداره میشود و به برگزاری فعالیت های تفریحی و آموزشی برای کودکان 5 تا 14 سال می پردازد پیام هایی مبنی بر ترویج کودکان به شرکت در جهاد دیده می شود.

همچنین در مقاله ای با عنوان " ارزش های فوریه: جهاد" نمونه هایی از منشا و گسترش جنبش های جهادی ارائه داده شده است. به علاوه در ساختمان " خانه دانش" بر دیوار اتاق های درس پوستر هایی با نوشته هایی نظیر " ما درباره جهاد می دانیم" برای تبلیغ آن نصب شده است.
باریش یارکاداش، نماینده حزب جمهوری خواه خلق با مشاهده این پوسترها در خانه دانش و مقاله های این موسسه در فیسبوک گفت: این چیزی شبیه شست وشو مغزی نسل جوان است. تمام افراد مسئول از جمله رییس شورا، که اجازه همچین اتفاقی را داده اند باید جوابگو باشند. آنها باید توضیح دهند که علیه چه چیزی یا چه کسی کودکان را به جهاد تشویق می کنند. این یک جنایت آشکار است.
آقای یارکاداش افزود: در جریان این کلاس های رایگان که در چهارچوب خانه های دانش که توسط نمایندگان حزب عدالت و توسعه سازماندهی می شوند، ذهن کودکان را با الفاظ نفرت انگیز و خشونت آمیز کار می گیرند. دقیقا اقداماتی که داعش برای آموزش افراد و اعضای جدید خود به کار می گیرد. این افراد به جای آنکه به کودکان از صلح و دوستی و برادری و عشق بگویند آنها را به جهاد تحریک می کنند و این تهدیدی برای آینده ترکیه است. 

نماینده حزب جمهوری خواه خلق این مشکل را به مجلس برد و همچنین از نخست وزیر بن علی ایلدیریم خواستار پی گیری آن شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала