در پی بمباران جنگنده های عربستان چهار شهروند غیرنظامی یمنی کشته شدند

© AFP 2023 / Fayez Nureldineانتقاد احزاب انگلیسی از آموزش خلبانان سعودی
انتقاد احزاب انگلیسی از آموزش خلبانان سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنگنده های عربستانی- آمریکایی باهدف قراردادن یک دستگاه خودروی یکی از شهروندان غیرنظامی منطقه ذویب شهر حیدان استان صعده چهار از تن سرنشیان آن را به قتل رساندند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازشبکه خبری المسیره: درپی حمله هوایی عربستان به مناطق مسکونی شهر حیدان استان صعده که بامداد امروزجمعه انجام گرفت علاوه بر کشته شدن سرنشنیان این خودرو شماری از شهروندان غیرنظامی نیز دراین حادثه کشته و زخمی شدند که آمار دقیق آنها هنوز دریافت نشده است.
مناطق باقم وآل سالم درشهر کتاف استان صعده طی چند ساعت گذشته مورد چندین نوبت حمله هواپیماهای عربستانی و آمریکایی و منطقه آل شیخ شهر منبه نیز هدف حملات توپخانه ای نظامیان عربستانی قرار گرفت.
شهر رازح استان صعده روزگذشته(پنجشنبه) شاهد برگزاری تجمع مردمی و قبایل مختلف بود که ضمن اعلام تنفر از تداوم تجاوز عربستان به یمن از آمادگی اهالی این شهر برای اعزام به جبهه های دفاع از کشور در مقابل متجاوزان عربستانی خبر داد.
اهالی این شهر با تاکید بر ضرورت تبدیل مواضع کلامی به اقدامات عملی بر ایستادگی خود در مقابل متجاوزان عربستانی تا تحقق خواسته های مردم یمن پا فشاری کردند.
عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد. این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала