گزارش و تحلیل

نماینده مجلس آلمان : "ما به جنگ با روسیه نیاز نداریم"

© Sputnik / Sergey Mamontovنماینده مجلس آلمان : "ما به جنگ با روسیه نیاز نداریم"
نماینده مجلس آلمان : ما به جنگ با روسیه نیاز نداریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اخیرا رسانه ها اطلاع داده اند که نیروهای اطلاعاتی آلمان نتوانسته اند اسناد و مدارکی را ارائه دهند که نشان می دهد روسیه کمپین اطلاعات گمراه کننده ای علیه دولت آلمان تشکیل داده است.

به گفته ی دیتر دم نماینده ی مجلس فدرال از حزب چپ ، کل این موضوع یک فرضیه شدیدا بی پایه و اساس است.
دم در گفتگویی با اسپوتنیک گفت: " من ذره ای هم به سازمان اطلاعات آلمان اعتماد ندارم. در این وضعیت نظر من بر پایه نتایجی است که نیروهای اطلاعات آلمان دریافت کرده اند. من از ابتدا نظرم این بود که این مسائل از روسیه سرچشمه نمی گیرد. اما همچنین نمی دانستم که از کجا می آید."
برای او کل این موضوع به شدت بی پایه و اساس بوده و بر اساس اطلاعاتی که او به عنوان نماینده ی مجلس فدرال تکیه دارد " این فرضیه بی اساس است." به گفته ی دم ، او از مدت ها پیش تا بروز این قضیه احتمال می داد که روسیه کمپین اطلاعات دروغین تشکیل داده است.
ضمنا این سیاست مدار در خصوص سیاست تحریمی علیه مسکو صحبت کرد. در این مسئله به نظر وی اوضاع ضد و نقیضی وجود دارد: " من اینطور تصور می کنم که سیاست آلمان در این مسئله بر پایه ضد و نقیض های زیادی است. اکثر شرکت های بزرگ و متوسط به خاطر منافع اقتصادیشان خواستار بهبود اوضاع بوده و تحریم های بیشتر نمی خواهند."
ضمن اینکه به عقیده ی دم ، نیروهای دیگر در آلمان معتقدند که "می توان به رهبریت روسیه آسیب رساند و اگر او را سرجایش ننشانند حداقل سیاست روسیه را کمی تکان خواهند داد."
به عقیده ی او ، ضد و نقیض ها در کاخ سفید هم وجود دارد. بنابراین مهم است که " نیروهای جهان از روحیه ضد روسی قدیمی آلمان و همچنین نفرت قدیمی آلمانی به روس ها که جایگاه ویژه ای در جنگ جهانی اول داشت بدانند ، چیزی که امروز در این ضرب المثل قدیمی آلمانی منعکس می شود که " چیزی که شلیک نکرد، روسی ست"
این سیاست مدار خاطر نشان کرد: " بنابراین نیروهای جهان باید به روشنی اعلام کنند:" ما نمی خواهیم که جنگ جدیدی با روسیه شروع شود و باید از اجرای سیاست تهاجمی ناتو ممانعت به عمل آورد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала