یک مقام دولت ترکیه بعد از ۷ سال به اسرائیل سفر کرد

© Sputnik / Vladimir Vyatkinیک مقام دولت ترکیه بعد از ۷ سال به اسرائیل سفر کرد
یک مقام دولت ترکیه بعد از ۷ سال به اسرائیل سفر کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه به عنوان اولین سفر یک مقام رسمی ترکیه به اسرائیل از سال ۲۰۱۰ با همتای اسرائیلی خود در تل آویو دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک ، خبرگزاری ایسنا به نقل از رویترز اطلاع داد، نبی آوچی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در این سفر با یاریف لیفن، همتای اسرائیلی خود درباره روابط دو جانبه اسرائیل و ترکیه گفتگو کرد.
این اولین سفر یک مسئول رسمی ترکیه از سال 2010 به اسرائیل است. روابط ترکیه با اسرائیل در این سال به دلیل حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به به یک کشتی ترکیه که راهی غزه بود تیره شد.
آوچی در حالی با مسئولان تل‌آویو دیدار کرده که ترکیه جدیدا از تل‌آویو به خاطر قانون جدیدی که مصادره اراضی فلسطینی در کرانه باختری را ممکن می‌کند، انتقاد کرده است.
وزیر گردشگری اسرائیل در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ترک خود گفت: به عقیده من روابط ترکیه و اسرائیل عامل اساسی در ثبات منطقه و افزایش رشد اقتصادی است.
آوچی نیز گفت که استقبال از گردشگران اسرائیلی به بهترین شکل ممکن "وظیفه کشورش" است. ترکیه یکی از مراکز گردشگری برای اسرائیلی‌ها است و سالانه ده‌ها هزار اسرائیلی به ترکیه می‌روند.
این سفر همزمان با انتقاد تند ترکیه از اسرائیل به خاطر تصویب قانون مصادره اراضی فلسطینی صورت گرفت. وزارت خارجه ترکیه اخیرا در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این قانون آن را به منزله چک سفید امضا برای شهرک‌سازی‌ دانست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала