مارین لوپن یا « ترامپ» فرانسه با وعده فرانسه ای آزاد

© Sputnik / Kristina Afanasyevaمارین لوپن یا « ترامپ» فرانسه با وعده فرانسه ای آزاد
مارین لوپن یا « ترامپ» فرانسه با وعده فرانسه ای آزاد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مارین لوپن، نامزد ریاست جمهوری فرانسه و رئیس جبهه ملی ( حزب راست افراطی) وعده های انتخاباتی خود را منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران ، از جمله وعده‌های انتخاباتی خانم لوپن خروج فرانسه از ائتلاف نظامی ناتو است تا از این پس فرانسه در جنگ‌هایی که به آن ارتباط ندارد حضور نیابد.وی در شرح اهداف برنامه انتخاباتی خود گفت: هدف از این برنامه برگرداندن آزادی به فرانسه و شنیدن صدای ملت است.
کارشناسان شعارهای انتخاباتی لوپن را با شعارهای انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مقایسه می کنند و معتقدند که وی می‌خواهد به سبک ترامپ با ایجاد یک نتیجه غیرقابل پیش‌بینی همه را شگفت زده کند.
از دیگر وعده‌های لو پن اصلاح جامع ساختار اتحادیه اروپا و جایگزینی آن با یک سیستم همکاری بین‌ کشورها بدون داشتن پول مشترک و مرزهای باز است.
لو پن گفته است که اگر شرکای اروپایی طرحش را نپذیرند برای خروج از اتحادیه اروپا همه‌پرسی برگزار خواهد کرد.
لوپن در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 نیز کاندیدا شده بود. وی در آن انتخابات در رتبه سوم قرار گرفت اما توانست بیشترین آرای تاریخ جبهه ملی فرانسه را کسب کند.
کارشناسان می‌گویند امکان پیروزی وی در انتخابات 2017 بسیار بیش از انتخابات گذشته است.
لو پن از ابتدا منتقد عملکرد اتحادیه اروپا بود و آن را دنباله‌رو آمریکا خوانده و دیپلماسی اتحادیه اروپا را "فاجعه بار" توصیف کرده بود.
کاندیدای راست‌گرای فرانسه نسبت به حضور ارتش فرانسه در افغانستان، لیبی و همچنین مشارکت در جنگ سوریه انتقادات فراوانی به دولت کشورش کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала