هزینه های سنگین زیرمیزی برای تولد نوزاد در روز مناسب (عکس)

© Fotolia / dubova یک زن چینی در ده سال چهارده مرتبه باردار شد
یک زن چینی در ده سال چهارده مرتبه باردار شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زایمان به روش سزارین این امکان را به افراد می دهد که تا حدی در جریان تولد نوزاد دخیل باشند و اقدام به انتخاب روز آن بکنند.

به گزارش اسپوتنیک، از قدیم در ایران رسم بوده است که زوج های جوان و خانواده ها در انتخاب روز عروسی کمی دقت کنند و روز عروسی را حتما در روزی بیندازند که عید و یا مناسبت خوبی باشد تا به برکت آن روز شاد زندگی عروس و داماد نیز با خوشبختی همراه باشد. اما این روزها شاهد پدیده دیگری به نام انتخاب روز تولد رند برای جنین هستیم. زایمان سزارین برخلاف زایمان طبیعی این امکان را به افراد می دهد تا کمی در امر تولد نوزاد دخیل باشند. اما این روزها افرادی هستند که دوست دارند تولد نوزاد خود را در روزی بیندازند که تاریخ رندی باشد. مثلا تاریخی که عدد ماه و روز و رقم دوم سال یکی باشد مانند 95.05.05 تا به این ترتیب روز تولد نوزاد آنها در یاد و خاطره ها بماند.

 

این افراد تا حدی در این امر افراط به خرج دادند که زایمان سزارین را به زایمان طبیعی ترجیح می دهند و یا حتی یک هفته در تولد نوزاد جابجایی بوجود می آورند بدون علم به اینکه حتی یک روز در هم انجام زایمان موفق مهم و ضروری است. حتی بعضی از خانواده ها حاضرند مقداری پول به عنوان رشوه به دکتر و یا عوامل بیمارستان بدهند تا تولد نوزاد آنها در روز خاصی اتفاق بیفتد.


طبق گزارش WHO فقط پنج تا 15 درصد زایمان‌ها منجر به سزارین می‌شود در حالی که براساس تحقیقات موجود، 40.4 درصد زایمان‌ها در ایران به روش سزارین انجام می‌شود و این خودش در نوع خود نوعی آسیب هست. حال اگر انتخاب روز تولد نیز به این مسئله اضافه کنیم ممکن است با عوارض بدی در این مسئله اجتماعی مواجه شویم که سلامت نوزاد را به خطر اندازد.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала