پارلمان اروپا اوضاع در آدويئيفكا دنباس را بررسى خواهد كرد

© Sputnik / Dan Levyنماينده اوكراين در اتحاديه اروپا در صفحه فيسبوك خود گفت كه كميته امنيت و دفاع پارلمان اروپا روز دوشنبه ٦ فوريه اوضاع منطقه آدويئيفكا در دنباس كه تحت كنترل دولت اوكراين است را بررسى خواهد كرد.
نماينده اوكراين در اتحاديه اروپا در صفحه فيسبوك خود گفت كه كميته امنيت و دفاع پارلمان اروپا روز دوشنبه ٦ فوريه اوضاع منطقه آدويئيفكا در دنباس كه تحت كنترل دولت اوكراين است را بررسى خواهد كرد. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماينده اوكراين در اتحاديه اروپا در صفحه فيسبوك خود گفت كه كميته امنيت و دفاع پارلمان اروپا روز دوشنبه ٦ فوريه اوضاع منطقه آدويئيفكا در دنباس كه تحت كنترل دولت اوكراين است را بررسى خواهد كرد.

در اين اطلاعيه آمده است كه پارلمان اروپا تصميم بر بررسى اوضاع در آدويئيفكا به تاريخ ٦ فوريه در نشست كميته امنيت و دفاع اين پارلمان دارد. در اين نشست معاون نخست وزير اوكراين در زمينه مسائل اروپا خانم ايوانا كليمپوش تسينتسادزه نيز شركت خواهد داشت.
پيشتر شبه نظاميان و نيروهاى اوكراينى از وخيم تر شدن اوضاع در دنباس خبر داده بودند. دو طرف يكديگر را در افزايش شدت حملات و عبور از مرز در منطقه دانيتسك متهم ميكنند. دولت اوكراين در منطقه آدويئيفكا كه تحت كنترل نيروهاى اوكراينى است وضعيت اضطرارى اعلام كرده است. ساكنين اين منطقه در حال حاضر از داشتن آب، گرمايش و برق محروم هستند. طبق داده هاى سازمان امنيت و همكارى اروپا، اين وضعيت در منطقه ياسينوواتايا تحت كنترل شبه نظاميان نيز ديده مى شود.
با اين حال وزارت دفاع اوكراين می گوید "متر به متر و قدم به قدم با داشتن موقعيت افراد ما قهرمانانه به جلو رفتند." اما سخنگوى رييس جمهور روسيه گفته است كه اين اعلاميه تاييدى بر اين است كه نيرو مسلح اوكراين اقدامات تهاجمى انجام داده كه نقض توافقات مينسك به حساب مى آيد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала