انتقاد برندگان جایزه صلح نوبل از ترامپ

© AP Photo / Fernando Vergaraانتقاد برندگان جایزه صلح نوبل از ترامپ
انتقاد برندگان جایزه صلح نوبل از ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در جریان گردهمایی برندگان جایزه صلح نوبل در پایتخت کلمبیا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به تبعیض و بیگانه هراسی متهم شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، توکّل کارمان روزنامه نگار یمنی ای که در سال 2011 به پاس فعالیت در زمینه حقوق زنان برنده جایزه صلح نوبل شد، نوشت: 'باید برای دستیابی به صلح و عدالت مدنی جنگید. باید به گفتمان نژادپرستی و خشونت پایان داد.'
وی در جریان مراسم افتتاحیه اجلاس جهانی برندگان جایزه صلح نوبل که به مدت دو روز در بوگوتا برگزار می شود، گفت: 'آقای ترامپ، نمی توان مسلمانان را به دلیل دین متفاوتشان منزوی کرد.'
به نوشته رویترز، در این اجلاس که حدود 30 برنده جایزه صلح نوبل در آن حضور یافته اند، اسکار آریاس رئیس جمهوری پیشین کاستاریکا که به پاس تلاش برای پایان دادن به جنگ داخلی در چهار کشور آمریکای لاتین برنده جایزه صلح نوبل 1987 شد، گفت: 'در کمال ناباوری شاهد آنیم که سران بزرگترین دمکراسی جهان احترامی برای حقوق بشر و دیپلماسی بین المللی قائل نیستند.' وی همچنین از افزایش تنفر و بیگانه هراسی در آمریکا ابراز نگرانی کرد.
در جریان این گردهمایی، جودی ویلیامر کنشگر آمریکایی ای که به دلیل فعالیت علیه مین های زمینی برنده جایزه صلح نوبل در سال 1997 شد، ترامپ را ضدزن و نژادپرست خواند.
همچنین خوان مانوئل سانتوس رئیس جمهوری کلمبیا که با برقراری صلح میان شورشیان مارکسیست و دولت جایزه صلح نوبل سال 2016 را دریافت کرد، در سخنرانی خود نامی از ترامپ نبرد ولی گفت که اظهارات اخیر پیرامون تروریسم، جنگ، تبعیض و پناهندگان باید تغییر کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала