مسکو امیدوار است پیشنویس قانون اساسی سوریه در نشست ژنو بررسی شود

© REUTERS / Omar Sanadikiمسکو امیدوار است پیشنویس قانون اساسی سوریه در نشست ژنو بررسی شود
مسکو امیدوار است پیشنویس قانون اساسی سوریه در نشست ژنو بررسی شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میخاییل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو امیدوار است پیشنویس قانون اساسی سوریه یکی از موضوعات مورد بحث در مذاکرات سوری-سوری ژنو باشد.

به گزارش "اسپوتنیک"، بوگدانوف در جمع خبرنگاران با اعلام این موضوع تصریح کرد: "یکی از اهداف مذاکرات ژنو، تشکیل کمیسیون یا کارگروه ویژه ای است تا ایده ها و پیشنهادهای ما و بعضی دیگر کشورها در خصوص قانون اساسی به آن ارائه شود. به طوری که می دانم، بعضی دیگر کشورها نیز آماده اند در این مورد پیشنهادهایی مطرح کنند".

نمایندگان دمشق و مخالفین مسلح برای اولین پشت یک میز مذاکره نشستند - اسپوتنیک ایران
انتشار پیش نویس پیشنهادی روسیه برای قانون اساسی سوریه
دیپلمات روسی با تاکید بر اینکه اصول قانون اساسی سوریه باید برگرفته از قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت باشد، گفت: "این کار نیاز به مشارکت کارشناسانی دارد که در رشته حقوق و قانون گذاری تجربه دارند و می دانند چه چیزی و چطور باید کرد".
وی افزود: "کارشناسان ما هم اکنون مجموعه ای از ایده ها و پیشنهاد ها را برای قانون اساسی سوریه مطرح کرده که این پیشنهادها در همکاری با کارشناسان عربی تهیه و برای بررسی به طرف های سوری ارسال شده است. هدف ما اینست که آنها هرچه سریعتر به بحث در باره این موضوع بپردازند".
پیش از این آلکسی بوروداوکین، نماینده دائم روسیه در مقر سازمان ملل متحد در ژنو اعلام کرده بود که پیشنویس پیشنهادی روسیه برای قانون اساسی سوریه به دفتر استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ارسال شده است.
نشست مذاکرات صلح سوریه قرار است هشتم فوریه تحت سرپرستی سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شود.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала