ورود دارندگان گرین کارت به امریکا آزاد است

© REUTERS / Yuri Gripasدشواری های ترجمه ی سخنان ترامپ
دشواری های ترجمه ی سخنان ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، "رینس پریباس" رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید طی مصاحبه‌ای با ان‌بی‌سی نیوز با عقب نشینی از قانون اخیری که ترامپ صادر کرده گفت که این قانون شامل کسانی که گرین کارت دارند نمی‌شود.

البته وی افزود هر کسی حتی شهروند آمریکا که به این کشورها سفر کند مورد بازرسی قرار خواهند گرفت.

این اظهارات پریباس کاملا در تضاد با سخنان مقامات وزارت امنیت داخلی آمریکا است.

دونالد ترامپ روز جمعه (8 بهمن 95) چند روز پس از آغاز دورۀ ریاست‌جمهوری خود دستور ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور ازجمله ایران به امریکا را امضا کرد.

طبق این دستور ورود تمامی اتباع ایران، عراق، سوریه، سودان، لیبی، یمن و سومالی به امریکا به مدت 90 روز ممنوع است و «برنامۀ پذیرش پناه‌جویان» در امریکا به مدت 120 روز به حالت تعلیق درمی‌آید.

این تصمیم با اعتراضات گسترده سیاسستمدارانی در داخل امریکا و برخی از رهبران سیاسی دنیا روبرو شده است.

صدها نفر از شخصیت‌های علمی و پژوهشی، برندۀ جایزه نوبل، شماری از مقام‌های کشورهای متحد آمریکا، از جمله کسانی هستند که به سیاست مهاجرتی ترامپ ، اعتراض کرده یا واکنش نشان داده‌اند.

چند سازمان آمریکایی مدافع حقوق بشر، از جمله مرکز حقوقی مهاجرت ملی و اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، به خاطر سیاست های مهاجرتی دونالد ترامپ، علیه وی اقامه دعوی کرده اند.

این دستور جدید ترامپ موجب سرگردانی مسافران و هرج‌ومرج در فرودگاه‌های جهان شده و نگرانی‌هایی را در میان شهروندان این کشورها برانگیخته است.

ترامپ از زمانی که در تبلیغات انتخاباتی‌اش خواهان «پایان تمام و کمال ورود مسلمانان به امریکا» شد با انتقادهای مسلمانان، گروه‌های حقوق بشر، رقبای دموکرات و بسیاری از طرفدارانش در حزب جمهوری‌خواه مواجه شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала