پيش بينى پيدايش اولين تريليونر در جهان

© Fotolia / Beeboysطبق آمار بدست آمده از سازمان بين المللى خيريه Oxfam در بيست و پنج سال آينده اولين تريليونر در جهان پيدا خواهد شد
طبق آمار بدست آمده از سازمان بين المللى خيريه Oxfam در بيست و پنج سال آينده اولين تريليونر در جهان پيدا خواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق آمار بدست آمده از سازمان بين المللى خيريه Oxfam در بيست و پنج سال آينده اولين تريليونر در جهان پيدا خواهد شد

 در حال حاضر ١٪‏ از جمعيت جهان ثروتى عظيم و بيش از ٩٩٪‏ ديگر در اختيار دارند كه اين ثروت به شركت هاى مختلف وارد شده است. ٨ نفر از ثروتمندترين تجار جهان ثروتى معادل مجموع ثروت ٣،٦ ميليارد نفر دارند كه تقريبا نيمى از جمعيت جهان است. فرار از پرداخت ماليات يكى از فاكتورهايى است كه باعث بوجود آمدن و رشد اين نابرابرى ميشود. كشورهاى در حال توسعه در سال حدود ١٠٠ ميليارد دلار به خاطر پرداخت نكردن ماليات توسط شركت هاى بزرگ از دست مى دهند.

در بيست سال آينده ٥٠٠ ثروتمند در سراسر جهان ٢،١ تريليون دلار براى بازماندگان خود به جاى ميگذارند. اين در حالى است كه درآمد فقيرترين مردم كه ١٠٪‏ جمعيت جهان را تشكيل ميدهند از سال ١٩٨٨ تا ٢٠١١ كمتر از ٣ دلار در سال رشد داشته است. 

در طى ٣٠ سال گذشته، درآمد نصف جمعيت آمريكا رشد نكرده است و اين در حاليست كه درآمد ١٪‏ از ثروتمندترين هاى آمريكا بيش از ٣٠٠٪‏ رشد داشته.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала