واکنش آلمان ها به اعزام تانک های امریکایی؛ گورشان را گم کنند

© AFP 2023 / Paul J. Richardsناتو از رایزنی با روسیه در باره امنیت هوایی منطقه بالتیک امتناع کرد
ناتو از رایزنی با روسیه در باره امنیت هوایی منطقه بالتیک امتناع کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مردم منطقه کاتبوس در گفتگو با رادیوی «راندفانک» برلین – براندنبورگ عبور تانک های امریکایی از این شهر را اقدام تحریک آمیز نامیده و از مقامات کشور خواستند که دست از مقابله با روسیه بردارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع آلمانی، مردم منطقه کاتبوس در گفتگو با رادیوی «راندفانک» برلین — براندنبورگ عبور تانک های امریکایی از این شهر را اقدام تحریک آمیز نامیده و از مقامات کشور خواستند که دست از مقابله با روسیه بردارند.

یکی از شهروندان سالخورده این شهر تاکید کرد که تانک های در حال عبور به طرف شرق او را به وحشت انداخته اند و خاطرات دوران کودکی که ارتش هیتلر به طرف مرزهای شوروی حرکت می کردند را در ذهن او زنده کرده است. وی در عین حال معتقد است که نگرانی ورشو از مسکو اغراق آمیز است؛ «من باور نمی کنم که روسیه به لهستان حمله کند».

شخص دیگری در گفتگو با این رادیو اظهار کرد که آلمان حتی سعی نکرده با روسیه وارد گفتگو شود، افزایش حضور نظامی در مرزهای روسیه اقدام تحریک آمیز است. «من معتقدم که این کار صحیح نیست».

شخص دیگری از شهر کاتبوس از مقامات خواسته که این «به اصطلاح دوستان آلمان» گورشان را گم کنند. نگرانی وی از این است که تانک های امریکایی در فاصله 100 کیلومتری مرزهای آلمان مستقر شوند. وی می گوید: «من نمی دانم پوتین چه مدت دیگر می خواهد این حوادث را نظاره کند. ما باید وارد گفتگوهای دوستانه شویم. ما نیازی به درگیری و مقابله نداریم»

تانک های امریکایی که اوایل سال به بندر «برمرخاف» آلمان رسیده بودند، روز 12 ژانویه به شهر ژاگان در لهستان تحویل شدند. تانک های نظامی در اختیار 4-مین هنگ پیاده نظام امریکا قرار گرفت که شامل 3500 سرباز است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала