بیش از 80 درصد مردم آمریکا، روسیه را تهدیدی برای این کشور می دانند

© Fotolia / KLimAx Fotoبیش از 80 درصد مردم آمریکا، روسیه را تهدیدی برای این کشور می دانند
بیش از 80 درصد مردم آمریکا، روسیه را تهدیدی برای این کشور می دانند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی نظرسنجی خبرگزاری رویترز و موسسه بین المللی Ipsos در تاریخ 9 تا 12 ژانویه، ا کثر آمریکایی ها روسیه را یک تهدید برای ایالات متحده می دانند.

به گزارش اسپوتنیک، از آمریکایی ها خواسته شد میزان تهدید روسیه را از یک تا پنج مشخص کنند، که طبق نظرات آنان نسبت به کشورهای مختلف، 82 درصد از جمعیت بزرگسال آمریکا از جمله 84 درصد از دموکرات ها و 82 درصد از حزب جمهوری خواه، روسیه را به عنوان تهدیدی برای آمریکا می دانند. نتیجه این نظرسنجی نسبت به سال 2015 شش درصد افزایش یافته. روسیه درکنارایران، سوریه، چین، عربستان، کوبا و یمن در فهرست کشورهایی که برای آمریکا تهدید محسوب می شوند، قرارگرفته.
به گزارش رویترز، روسیه پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی دونالد ترامپ بیش از گذشته موجب ترس آمریکایی ها واقع شده. دموکرات ها و سایر مقامات آمریکا براین باورند که بین ترامپ و مسکو روابط مالی برقرار می باشد، همچنین سرویس های اطلاعاتی آمریکا، کرملین را به حملات هکرها و تلاش به مداخله در نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور متهم می کنند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد، در موارد منتشر شده توسط هکرها، موردی که همسو با منافع روسیه باشد دیده نمی شود، همچنین سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت این داستانها در مورد هکرها دیگر خسته کننده شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала