کشف یک عفونت خطرناک در شهر افسانه ای تروا

© Photo / Public domainТроянская война
Троянская война - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان دانشگاه ویسکانسن شهر مدیسون آمریکا ژن استافیلوکوک ساپروفیت (یک عفونت خطرناک قدیمی) را که در یک گور در اطراف شهر افسانه ای تروا کشف شده بود، احیا کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت Phys.org، این تحقیقات پس از یک کشف در ترکیه در سال 2005 انجام شده است. در آن زمان باستان شناسان دانشگاه توبینگن آلمان در اطراف شهر افسانه ای تروا گورستان متعلق به دوره آخرموجودیت امپراطوری بیزانس را کشف کرده بودند. در اسکلت زنی که 800 سال قبل فوت کرده بود، یک برآمدگی به اندازه توت فرنگی در اندکی پائین تر از دنده های این زن توجه دانشمندان را به خود جلب کرد. آنها از این برآمدگی نمونه برداری کرده و برای مطالعه به امریکا فرستادند.
کیتلین پپرل، یکی از پژوهشگران می گوید:" ما ابتدا فکر می کردیم این برآمدگی به خاطر ابتلا به بیماری سل به وجود آمده است اما بررسی های بعدی نشان داد که این زن به سل مبتلا نبود. دیرتر گلبول های قرمز تبدیل شده به نمک های کلسیم پیدا شدند که حاوی دی ان ای (DNA) یک عفونت خطرناک بودند".
به گفته پژوهشگر آمریکایی ، نمونه ها حاوی مقدار کافی دی ان ای برای احیای ژن دو نوع باکتری به نام های Staphylococcus saprophyticus و Gardnerella vaginalis بودند. احتمالا همانا این باکتری های عفونی باعث مرگ این زن 30 ساله شده بودند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала