نامزدهای سمت های وزیر دفاع و رئیس سیا، روسیه را تهدید اصلی برای امریکا می دانند

© AP Photo / Andrew Harnikنامزد ریاست پنتاگون روسیه و ایران را هم ردیف داعش خواند
نامزد ریاست پنتاگون روسیه و ایران را هم ردیف داعش خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژنرال بازنشسته جیمز متیس، نامزد سمت وزیر دفاع امریکا در نشست گفت و شنود در مجلس سنای این کشور برای بررسی نامزدهای ریاست پنتاگون و سازمان سیا اعلام کرد تهدید اصلی برای ایالات متحده از روسیه ناشی می شود.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال متیس را به خاطر اخلاق تند و بی رحمی وی نسبت به دشمنان آمریکا سگ هار می نامند. خود وی ترجیح می دهد خود را "جنگاور راهب" بنامد. متیس ازدواج نکرده و تمام زندگی خود را وقف ارتش امریکا نموده است.
نامزد سمت رئیس پنتاگون ضمنا گفت:" ما حتی در تیره ترین روزهای جنگ سرد با روسیه همکاری کردیم و من از تمایل رئیس جمهور منتخب برای همکاری با روسیه حمایت می کنم اما در عین حال در زمینه هایی که معلوم شود همکاری ممکن نیست باید با رفتار روسیه مقابله کرده و اگر روسیه بر خلاف منافع امریکا عمل کند، از خود دفاع کنیم".
به عقیده مایکل پومپئو، نامزد سمت رئیس سازمان مرکز اطلاعات امریکا (سیا) نیز همان حرفهایی را زد که اعضای کمیته امور اطلاعاتی مجلس سنای امریکا از وی انتظار داشتند. پوپئو اظهار داشت مسکو فعالانه در صحنه جهانی پابرجا شده و با داعش مبارزه نمی کند. جالب اینست که در دقیقه 15 ام نشست هنگامی که سخنران کلمه روس ها را بر زبان می اورد برق خاموش شد اما جان مک کین پس از آمدن برق به صحبت درباره موضوع محبوب خود یعنی خطر روس ها ادامه داد.
مک کین خطاب به پومئو گفت: "فهرست بسیار طولانی جرایم سایبری وجود دارد که طی انها روس ها امنیت ملی ما را در معرض خطر قرار دادند. به نظر شما چگونه می شود جلوی آنها را گرفت؟" نامزد سمت ریاست سیا پاسخ داد:" پاسخ بی نهایت قوی آمریکا در رابطه با تامین امنیت ضرورت دارد. ما باید بهتر شده و از خود در مقابل این تهدید دفاع کنیم".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала