تکنولوژی چاپ سه بعدی به بیماران اجازه چاپ دارو در منزل را می دهد

© Fotolia / Troninphotoتکنولوژی چاپ سه بعدی به بیماران اجازه چاپ دارو در منزل را می دهد
تکنولوژی چاپ سه بعدی  به  بیماران اجازه چاپ دارو در منزل را می دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در کنفرانس انجمن بهداشتی دبی، مسئله چاپ دارو توسط بیمار بوسیله تکنولوژی چاپ سه بعدی مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، در این کنفرانس در مورد درمان بیماری های مزمن گفتگوهایی انجام شد که در آن کارشناسان اعلام کردند، ما براین باور داریم که به زودی با فناوری سه بعدی بیماران می توانند داروی مورد ناز خود را در منزل چاپ کنند. به گفته این کارشناسان با این فناوری می توان هزینه داروهای گران قیمت مانند سرطان را کاهش داد.
شرکت انگلیسی FabRx، که در توسعه این فناوری فعالیت می کند، فن آوری جدیدی را ارائه نموده است. آلوارو گویانیس نماینده این شرکت گفت، ما در نظر داریم این فناوری در بیمارستانها، کلینیک ها و منازل ارائه دهیم. با این دستگاه بیماران می توانند داروهای ضروری را خودشان درست کنند که هم به صرفه تر و سریعترخواهد بود. بیمارستان ها در حال حاضر هیچگونه داروی تولید نمی کنند، اما با این فناوری بیمارستان ها، مراکز بهداشتی می توانند روند تولید داروی خود را به شکل استاندارد آغاز کنند.
توسعه دهندگان این فناوری اذهان دارند که با این فناوری داروسازان می توانند دوز دارو ها را را به طور دقیق معین کنند. بیمارستان ها می توانند داروهای مورد نیاز خود را با این فناوری تولید کنند که آنها را از خطر محصولات تقلبی نجات میدهند و همچنان چاپ داروها توسط این فناوری قیت داروها را کاهش می دهد.
این تکنولوژی در حال حاضر بر روی حیوانات مورد آزمایش قرار گرفته، اما سازندگان آن اعلام کردند، برای تایید آن حدود دو سال زمان نیاز است که این پروژه تایید شود.
داروهای که توسط تکنولوژی "تری دی" در منازل به چاپ خواهند رسید، به شدت کنترل خواهند شد و استفاده از تجهیزات این فن آوری برای چاپ داروها تنها با کدهای ویژه امکان پذیر خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала