ارائه طرح اعلام سپاه پاسداران ایران به عنوان سازمان تروریستی به کنگره آمریکا

© Fotolia / Garyایالات متحده برای سپاه برنامه هایی در سر دارد
ایالات متحده برای سپاه برنامه هایی در سر دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طرحی به کنگره آمریکا ارائه شده است که براساس آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران سازمان تروریستی اعلام می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت عصر ایران ، سناتور تد کروز عضو مجلس سنا و کاندیدای سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در کنار دیاز بالارت، عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در حال تهیه طرحی هستند که براساس آن اخوان المسلمین و سپاه پاسداران به عنوان سازمان های تروریستی و مسؤول اقدامات خشونت آمیز اعلام می شوند.

وزارت خارجه آمریکا دارای فهرست سازمان های تروریستی است که این فهرست مبنای اقدامات و رفتارهای دولت آمریکاست.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که سپاه پاسداران هم اکنون به صورت جدی در مبارزه با تروریسم به ویژه مقابله با گروه داعش در عراق و سوریه مشارکت دارد.

گفتنی است هم اکنون جمهوریخواهان تندرو در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا اکثریت را دارند. ناظران سیاسی معتقدند اقدام جمهوریخواهان علیه سپاه، واکنشی است به پیروزی های جریان مقاومت در سوریه. هم اکنون نیروهای سپاه پاسداران در سوریه نقش موثری در مبارزه علیه تروریسم دارند.

"مایکل ماک کول" نماینده جمهوریخواه از ایالت تگزاس و ماریو دیاز بالارت نماینده جمهوریخواه از ایالت فلوریدا از این طرح حمایت می کنند.

تد کروز در توئیتر نوشت: امروز من و ماک کول عضو مجلس نمایندگان طرحی را برای معرفی سپاه پاسداران ایران به عنوان سازمان تروریستی با هدف توقف حمایت ایران از تروریسم ارائه کردیم.

ارائه کنندگان این طرح همچنین گفته اند اخوان المسلمین از گروه هایی مثل حماس فلسطین و انصار الشریعه سوریه حمایت می کند که در فهرست سازمان های تروریستی آمریکا قرار دارند.
ساجد تارار عضو حزب جمهوریخواه آمریکا گفت:. این طرح می تواند پایه ای برای وزارت خارجه آمریکا قرار بگیرد تا منابع مالی و دارایی های اخوان المسلمین و سپاه پاسداران را توقیف کند و این دو مجموعه تحت مجازات ها و تحریم ها قرار بگیرند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала