انصراف بخشی از اپوزیسیون سوریه از شرکت در مذاکرات آستانه

© AFP 2023 / George Ourfalianورود نخست وزیر سوریه به همراه ۱۵ وزیر کابینه به حلب
ورود نخست وزیر سوریه به همراه ۱۵ وزیر کابینه به حلب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعدادی از این گروه ها می گویند که با نقض رژیم آتش بس از سوی دمشق، دیگر مایل به حضور در مذاکرات نیستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، تعدادی از گروهک های اپوزیسیون سوریه که قبلا برای حضور در مذاکرات آستانه آماده می شدند، از شرکت در این برنامه انصراف داده اند. آنها دلیل این انصراف را نقض رژیم آتش بس توسط ارتش دولت بیان می کنند. تعدادی از این گروه ها می گویند که با نقض رژیم آتش بس از سوی دمشق، دیگر مایل به حضور در مذاکرات نیستند.

شورشیان در سخنان خود تاکید کردها ند که تا زمانی که نیروهای دولتی و متحدینشان با حمایت ایران دست از نقض توافقات صورت گرفته با حضور روسیه و ترکیه برندارند، تمام موضوعات طرح شده برای مذاکره ملغی هستند. این بیانیه توسط گروهک هایی آماده شده که عضو ارتش آزادی سوریه هستند.

روز 29 دسامبر 2016 رییس جمهور ولادیمیر پوتین راجع به امضای موافقتنامه بین دولت و اپوزیسیون سوریه برای برقراری رژیم آتش بس در خاک سوریه سخن گفت. به گفته پوتین، همه مدت ها منتظر این لحظه بودند و برای فرارسیدن آن کارهای زیادی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد که موافقتنامه حاضر نتیجه کارهای روسیه با ترکیه و همچنین دیدار وزرای امور خارجه سه کشور روسیه، ترکیه و ایران بوده است.

طبق این توافقات، قرار بر این شد که دوره سکوت از نیمه شب 30 دسامبر آغاز شود. سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد سازمان هایی که دست از عملیات نظامی برندارند، به صورت خودکار در فهرست گروهک های تروریستی وارد می شوند. وزیر دفاع روسیه همچنین گفت که گروه های اپوزیسیون که به این پروسه می پیوندند، هسته اپوزیسیونی هستند که بخش عمده مناطق مرکزی و شمالی کشور را تحت کنترل دارند. جمعیت کل این گروه ها در حدود 60 هزار نفر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала