نتایج شگفت انگیز دارو ضد سرطان ساخت روسیه

© Fotolia / VitanovskiКомпьютерная модель раковых клеток
Компьютерная модель раковых клеток - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که دارو ضد سرطان ساخت محققان روسیه با چندین نوع سرطان مبارزه می کند.

وزیر بهداشت روسیه "ورونیکا اسکوارتسوا" در مصاحبه با خبرنگار اسپوتنیک اعلام کرد که داروی جدید نتایج باورنکردنی را نشان داد.

- داروی ضد سرطان آرزوی میلیون ها نفر است، داروی ضد سرطان ساخت روسیه چگونه با این بیماری مبارزه می کند؟

امروزه شایع ترین نوع درمان سرطان، شیمی درمانی است. این نوع درمان نه تنها سلول های سرطانی را بی رحمانه و شدیدا از بین می برد، بلکه کل سیستم ایمنی بدن را نیز تخریب می کند. در برخی از موارد، دلیل مرگ بیماران غدد سرطانی نبوده و بسیاری از آنها به خاطر تضعیف بدن پس از شیمی درمانی می توانند حتی به خاطر یک سرما خوردگی ساده نیز جان خود را از دست بدهند. داروی جدید ضد سرطان ساخت شرکت روسی "Biocad"، سلول های سرطانی را مستقیما در تیراس هدف قرار می دهد.

وزیر بهداشت در این رابطه افزود:


"در حال حاضر کل دنیا نتایج تحقیقات ما را پیگیری می کنند به طوری که ژاپنی ها همین حالا آمادگی خود را برای خرید فن آوری این دارو و تولید مشترک آن اعلام کرده اند.
این دارو در جهان تنها یک مدل مشابه دارد که در آمریکا تولید می شود. نتایج مشاهدات و تحقیقات ما نشان می دهد که مشابه آمریکایی از تاثیر کمتری نسبت به مدل روسی برخوردار است."

دیمیتری ماروزوف از محققان تیم پزشکی گفت:
"داروی روسی هم موثرتر و هم در دسترس تر از مشابه خارجی است. در حال حاضر هزینه دوره درمان با این نوع داروها در غرب حدودا 120 هزار دلار است. هدف ما این است داروهای این چنینی را دسترس نیازمندان قرار دهیم. در این رابطه قیمت داروی ضد سرطان روسی بدون شک ارزان تر از مدل های مشابه خارجی خواهد بود.
پس از گذشت سه ماه می توان متوجه کاهش قابل توجه تومور متاستاز و کاهش اولیه خود تومور سرطانی ملانوما بود که یک تومور پوستی است. ما پس از نتایج این آزمیشات به سراغ تحقیق بر روی درمان سرطان ریه و سرطان معده در بیماران خواهیم رفت."

اگر تمام مطالعات با موفق سپری شوند، می توان شاهد آغاز پروسه تولید انبوه این دارو در اواخر سال 2018 در روسیه بود. وزارت بهداشت روسیه در رابطه با تولید داروی ضد سرطان گفت، با اینکه کشورهای خارجی زیادی علاقمند به خرید این دارو هستند ولی شهروندان روسیه در ارجحیت و اولویت استفاده از آن قرار خواهند گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала