دوچرخه سواری در بخش مراقبت ويژه

© Sputnik / Alexey FilippovУчастник фестиваля национальных культур и подворий народов Дагестана на площади Свободы в рамках празднования 2000-летия Дербента
Участник фестиваля национальных культур и подворий народов Дагестана на площади Свободы в рамках празднования 2000-летия Дербента - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تیم پزشکی دانشمندان دانشگاه مک مستر کانادا (McMaster University) و بنیاد سلامت سنت جوزف "St. Joseph's Healthcare Hamilton" برای کشف میزان تاثیر فعالیت های بدنی همچون دوچرخه سواری بر سلامت بدن بیماران بخش مراقبت های ویژه در 4 روز نخست پس از ورود به این بخش، دست انجام آزمایش های متعدد زدند.

به گزارش اسپوتنیک، این آزمایش در طول یک سال با حضور 33 بیماران داوطلب بزرگ تر از 18 سال صورت گرفت. همه این بیماران در بخش مراقبت های ویژه به دستگاه تنفس مصنوعی متصل بوده و تا پیش از بستری در صحت کامل بسر می بردند. مهمترین شرط حضور در این آزمایش این بود که بیماران از جریان خون ثابت برخوردار باشند.

بدین ترتیب یک دوچرخه الکترونیکی مستقیما به تخت های بیماران مراقبت ويژه متصل شد و بیماران شش روز در هفته و به مدت 30 دقیقه در روز رکاب زدند. در پایان، هر بیماری که از این بخش مرخص می شد، جمعا حدود 9 کیلومتر رکاب زده بوده است. این در حالی است که هیچ یک از آنها در طول این مدت و پس از آن احساس ناراحتی نداشتند. لازم به ذکر است که بیماران در بخش مراقبت های ویژه به دستگاه های پزشکی، سرم و حتی سوند متصل بوده اند.

یکی از پزشکان این تیم تحقیقاتی به نام "میشل خو" در رابطه با این آزمایش گفت:

"توانایی بیماران در رکاب زدن در حالی که بدن آنها در شرایط بحرانی بسر می برد، از انتظارات ما فراتر رفت."

به نظر نویسنده ی این مقاله، نتایج این مطالعات توانست ثابت کند که فعالیت های ورزشی برای بیماران متصل به سیستم تنفس مصنوعی، امکان پذیر و بی خطر می باشد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала