گسترش ارتباط ریلی ایران با کشور های آسیای میانه و قفقاز

© Sputnikمذاکرات درباره وام جمهوری آذربایجان به ایران برای احداث راه آهن رشت ـ آستارا
مذاکرات درباره وام جمهوری آذربایجان به ایران برای احداث راه آهن رشت ـ آستارا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میرحسن موسوی ، معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از مذاکره برای برقراری ارتباط ریلی بین ایران، قزاقستان، ترکمنستان و تاجیکستان همسو با دستاورد‌های سفر رییس جمهوری ایران به کشور‌های آسیای میانه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: مذاکره مدیران ریلی ایران، قزاقستان، ترکمنستان و تاجیکستان در بخش بین الملل در دستور کار قرار گرفته است و جلسه بعدی مسئولان راه آهن های این کشور‌ها تا 6 ماه دیگر برگزار می شود.
میرحسن موسوی درباره حرکت قطار فوق‌العاده نخجوان- مشهد در روز نهم دی ‌ماه امسال گفت: این قطار فوق العاده که با هدف خدمت رسانی به زائران مشهد مقدس برقرار شده است ساعت 10:30 نهم دی ماه از نخجوان حرکت می کند.
به گفته وی، با توجه به تفاوت استاندارد ریل‌ها در جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران برای ادامه مسیر، عملیات تعویض بوژی (چرخ قطار) در ایستگاه جلفا انجام می شود.
وی افزود: در صورتی که آنها موفق به فروش بلیت تمام صندلی‌های این قطار فوق العاده نشوند، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به مسافران ایرانی بلیت می فروشد.
به گفته وی، این بلیت‌ها به صورت برخط (آنلاین) یا از طریق آژانس‌‌های مسافربری و ایستگاه‌های تبریز، تهران و مشهد قابل خرید خواهد بود.
موسوی اضافه کرد: این خط همسو با توافق رییسان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به بهره‌برداری می‌رسد که افزون بر اهداف زیارتی موجب توسعه صنعت گردشگری بویژه «توریسم درمانی» و ایجاد ظرفیت برای دسترسی مسافران نخجوانی به سایر شهرهای ایران از طریق شبکه ریلی کشور می‌شود.
به گزارش ایرنا، طبق گزارش شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان مسافران این قطار از چهارم دی ماه خرید بلیت را به طور برخط یا از پایانه های راه‌آهن این کشور آغاز کرده اند.
ایرنا خاطرنشان می سازد یکی از برنامه های جمهوری اسلامی ایران گسترش ارتباط ریلی با کشورهای منطقه بویژه آسیای میانه و قفقاز است تا به این وسیله انتقال کالا بین آسیا و اروپا صورت گیرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала