اروپا می خواهد مهاجرین را برگرداند اما این کاری عبث و بیهوده است

© AP Photo / ICRCاروپا می خواهد مهاجرین را برگرداند اما این کاری عبث و بیهوده است
اروپا می خواهد مهاجرین را برگرداند اما این کاری عبث و بیهوده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس اطلاعات نظرسنجی دیگری که در پروژه ی « اسپوتنیک- نظرات» توسط شرکت مشهور فرانسوی با نام آیفوپ که به کار همه پرسی و نظر سنجی عمومی و اجتماعی به سفارش خبرگزاری و رادیو اسپوتنیک مشغول است، انجام شد، ساکنین کشورهای اروپایی و آمریکا معتقدند که اوضاع مهاجرین در کشورهای آنها طی چند سال اخیر وخیم شده است.

اکثر ساکنین ایتالیا (۷۹٪) ، فرانسه (۶۷٪) وبریتانیا (۵۳٪) جهت حرکت منفی را خاطر نشان می کنند. در آلمان و اسپانیا تعداد آنها ۴۵٪ و در لهستان تعدادشان کمتر و ۳۵ ٪ است.
ویکتوریا لدنوا، دکتر علوم اجتماعی، مدیر گروه تضاد شناسی و امنیت مهاجرین دانشکده حقوق و امنیت ملی آکادمی ریاست جمهوری اقتصاد ملی و مدیریت دولتی روسیه معتقد است که جریان مهاجرین تنها تصویر منفی را که در اروپا ایجاد شده است تقویت می کند.
دو سال اخیر نشان داد که مشکلات بسیار شدیدی وجود دارد. بسیاری از این مشکلات به عنوان مثال حملات تروریستی اخیر است که با نسل دوم مهاجرین در ارتباطند، کسانی که در این کشورها رشد کرده و مقیم این کشورهای اروپایی محسوب می شوند. بنابراین به نظر من جریان مهاجرین این تصویر را تقویت کرده است. و البته بسیاری از اروپاییان ناراضی اند. من معتقدم که نه تنها مهاجرین مشکلاتی به وجود آورده بلکه کنترل سطح پایین آنها نیز مسبب مشکل است.
این کارشناس معتقد است که در کل چشم انداز فرهنگی و اجتماعی اروپاییان تغییر می کند و همچنین نمی توان برای اروپایی ها نگران نبود.
لدنوا می گوید: شاید، اروپا می تواند این جریان مهاجرین را تاب بیاورد اما مسئله این است که نگرش اجتماعی اروپا تغییر می کند، سایر ملیت ها به وجود می آیند و ارتباطات بین ملیتی جدید شکل می گیرند. این بسیار جدی است. و امروز تهدیدات مهاجرین و خطرات مهاجرین از نقطه نظر مفاهیم فرهنگی و اجتماعی بررسی می شوند. درواقع مشکلات بیشتر نه از نقطه نظر اقتصاد بلکه از دیدگان نگرش های فرهنگی و اجتماعی اروپا بررسی می شوند.
به عقیده وی حتی اگر مقامات اروپایی سعی کنند مشکلات مهاجرین را با کمک دیپورت کردن به میهنشان حل کنند، بعید است که موفق شوند.
حادثه ی اخیر در آلمان نشان داد که سیستم دچار مشکل شده است. و لازم است که به طور جدی در خصوص آنچه در اروپا اتفاق می افتد، بیاندیشند. من فکر می کنم که مقامات اروپایی اکنون سعی می کنند مهاجرین را برگردانند اما راستش را بگویم من حتی تصور نمی کنم که بتوان همه آنها را گرفت و دیپورت کرد. به نظر من این غیر واقعی است با احتساب به اینکه چنین جریان مهاجرت اتفاق افتاده است.
با عضویت در کانال تلگرام خبرگزاری اسپوتنیک از خبرهای روزانه ، جالب و مفید مطلع شوید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала