اوباما تعاملات آتی میان روسیه و آمریکا را محدود کرد

© Sputnik / Sergey Guneevاوباما تعاملات آتی میان روسیه و آمریکا را محدود کرد
اوباما تعاملات آتی میان روسیه و آمریکا را محدود کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایالات متحده "باراک اوباما" بودجه هزینه های دفاعی کشور در سال 2017 را تصویب و به امضا رساند. یکی از بندهای این مصوبه، محدود سازی همکاری های نظامی با مسکو است. در این متن آمده است که این تصمیم بر مبنی سیاست روسیه نسبت به اوکراین گرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، این شرایط تا وقتی پنتاگون تغییرات محسوسی را مشاهده نکند، ادامه خواهند داشت. این تغییرات در صورت شکل گیری از سوی وزارت دفاع به کنگره آمریگا گزارش خواهند شد. همچنین گفته شده است که این محدودیت ها شامل آن بخش هایی که آمریکا بر اساس توافق های دوجانبه و بیم المللی وظایفی را بر عهده دارد، نمی شود. در این سند همچنین مبلغ 4 میلیارد دلار بودجه برای موضوع "کنترل و مهار روسیه" اختصاص داده می شود. واشنگتن این بودجه را در جهت های "سیاسی، اقتصادی و دیپلماسی علنی" و همچنین پشتیبانی نظامی از ناتو و دیگر شرکای آمریکا در اروپا و آسیا مورد استفاده قرار خواهد داد.
این مصوبه قانونی، شامل حال سوریه نیز شده است. در آن، واگزاری پدافندهای موشکی قابل حمل به گروهک های موسوم به شبه نظامیان مخالف دولت درنظر گرفته شده است. این بودجه در صورتی که وزات دفاع و وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی در این رابطه برای بررسی به کنگره آمریگا تحویل دهند، به تصویب خواهد رسید. به گزارش کانال خبری روسی "روسیه 24"، این گزارش باید با جزئیات کامل به ساختار قدرت گروهک های مخالف بپردازد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала