میزان تورم سالانه در عربستان سعودی افزایش یافت

© AFP 2023 / STR"دبیر کل" دانه ای چند
دبیر کل دانه ای چند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه های عربی از افزایش میزان تورم در عربستان سعودی به دلیل سیاست های اقتصادی مقامات این کشور خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روسیا الیوم، میزان تورم سالانه عربستان سعودی در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.
در همین راستا، میانگین تورم در عربستان در ماه نوامبر گذشته ۲.۳ درصد افزایش یافت. مرکز آمار سعودی اعلام کرد: بالاترین هزینه زندگی در سال جاری در ماه گذشته به سطح ۱۳۷.۵ نقطه(درجه) رسید. این در حالی است که این رقم در ماه نوامبر سال گذشته ۱۳۴.۴ نقطه(درجه) بوده است.
همچنین موسسه نقدینگی عربستان اعلام کرد: میزان تورم در طول سال جاری در این کشور بین ۳.۸ درصد تا ۴.۳ درصد در نوسان بوده است.
میزان تورم در عربستان در شرایطی افزایش یافته است که قرار است پنج شنبه آتی بودجه کلی عربستان اعلام گردد. سعودی ها بودجه این کشور را در ۱۰ روز منتهی به پایان سال میلادی اعلام می کنند که در آن زمان میزان کسری این بودجه در سال آتی مشخص خواهد شد.
گفتنی است، رژیم سعودی به دلیل انجام حملات نظامی گسترده به یمن و حمایت مالی از گروه های تروریستی در منطقه با کسری بودجه بسیاری مواجه شده است. پیشتر نیز اعلام شده بود که بر اساس تحلیل های انجام گرفته بر روی اقتصاد عربستان سعودی، سال آینده میلادی سعودی ها برای اولین بار بعد از سال ۱۹۹۹ میلادی با رکود روبرو خواهند شد و رشد اقتصادی واحدهای غیر نفتی این کشور با کندی پیش خواهد رفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала