برخی از رسانه های غربی در حلب با مجوز شبه نظامیان فعالیت می کنند

© Fotolia / fragolerosseبرخی از رسانه های غربی در حلب با مجوز شبه نظامیان فعالیت می کنند
برخی از رسانه های غربی در حلب با مجوز شبه نظامیان فعالیت می کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبه نظامیان، خبرنگاران غربی را از شرق حلب بیرون راندند و "فعالان محلی" که در مناطق تحت کنترل جهادگران می باشند، تبدیل به منابع اخبار شدند.

به گزارش"اسپوتنیک" پاتریک کاکبرن در مقاله ای که روز شنبه در روزنامه Independent به چاپ رسید، می نویسد؛ شبه نظامیان خبرنگاران غربی را از شرق حلب بیرون راندند و "فعالان محلی" که در مناطق تحت کنترل جهادگران می باشند، تبدیل به منابع اخبار شدند.
براساس گزارش این نشریه؛ بسیاری از رسانه های غربی از روی سادگی یا منافع فقط با مجوز جبهه النصر(فتح الشام) و احرارالشام که توسط گروه تروریستی القاعده رهبری می شود، فعالیت می کنند.
خبرنگار Independentمی نویسد؛ خبرنگاران خارجی که حقیقت را منعکس می کنند، توسط شبه نظامیان ربوده شده و کشته می شوند، که این امر سبب بوجود آمدن خلا خبری می شود. در آینده به گفته وی این خلا توسط منابع شبه نظامیان پوشش داده می شود. به عنوان مثال او از جیمز فولی عکاس آمریکایی و استیون ساتلوف خبرنگارآمریکایی که در سال 2014 کشته شدند، نام برد.
خبرنگار Independentاعلام می کند، این تبلیغات تنها کار مخالفان سوریه نیست، بلکه مقامات برخی کشورها از آن حمایت می کنند. به گفته نویسنده این مقاله،"یک خبرنگار می گوید برای شرکت در پروژه رسانه های مخالف و سازمان یافته تحت حمایت دولت بریتانیا، مبلغ 17 هزار دلار به وی پیشنهاد شده."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала