اسد: تروریست ها با کمک آمریکا به پالمیرا بر گشتند

© AP Photo / The website of Islamic State militantsاسد: تروریست ها با کمک آمریکا به پالمیرا بر گشتند
اسد: تروریست ها با کمک آمریکا به پالمیرا بر گشتند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بشار اسد، رییس جمهور سوریه اعلام کرد که این احتمال وجود دارد تروریست هایی که شهر باستانی پالمیرا را دوباره تحت تصرف خود در آورده اند، از شهرهای رقه و دیر الزور سوریه باشند، نه از موصل.

به گزارش "اسپوتنیک"، اسد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "روسیه 24" با بیان اینکه مسئله پالمیرا تنها به موصل مربوط نمی شود، تصریح کرد: "نیروهای داعش در شمال سوریه از جمله در شهر رقه نیز مستقر هستند که گویا ائتلاف تحت رهبری آمریکا در مدت دو سال اخیر این شهر را بمباران کرده است. بعلاوه عناصر داعشی در دیر الزور هم وجود دارند که هواپیماهای ائتلاف در حملات هوایی به این منطقه به جای اینکه تروریست ها را هدف قرار دهند، به مواضع نیروهای دولتی ضربه وارد آوردند".
رییس جمهور سوریه خاطر نشان کرد که اطلاعاتی در دست دارد تعداد زیادی از شبه نظامیان مجهز به تسلیحات کیفیتا جدید در حمله به پالمیرا شرکت کرده اند و این به معنی آن است که کمک رسانی و حمایت از شبه نظامیان ادامه دارد.
وی همچنین بر بی اعتنایی کامل آمریکا نسبت به نقل و انتقال جدید داعش تاکید کرد و گفت: "نیروی هوایی آمریکا می توانست از پیشروی داعش برای تصرف پالمیرا جلوگیری کند اما هیچ اقدامی در این جهت از سوی آمریکا صورت نگرفته است".
رییس جمهور سوریه افزود: "حقیقت اینست که این تروریست ها به احتمال زیاد از رقه و دیرالزور با چشم پوشی عامدانه آمریکا و شاید هم با حمایت مستقیم آن وارد پالمیرا شدند".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала