ایران به خاطر تمدید تحریم های آمریکا رسما به سازمان ملل اعتراض کرد

© REUTERS / Mike Segarایران به خاطر تمدید تحریم های آمریکا رسما به سازمان ملل اعتراض کرد
ایران به خاطر تمدید تحریم های آمریکا رسما به سازمان ملل اعتراض کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای خطاب به بان کی مون، دبیرکل این سازمان، مصوبه اخیر کنگره آمریگا مبنی بر تمدید تحریم های ایران (ایسا) به مدت ده سال را مغایر نص صریح برجام خواند و خواستار درج این مسأله در گزارش آینده وی به شورای امنیت شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری"ایرنا"، غلامعلی خوشرو با ارسال نامه ای خطاب به بان کی مون، اعلام کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران مصوبه اخیر کنگره آمریکا و تمدید قانون تحریم ایران (ایسا) تا پایان سال 2016 میلادی را مغایر تعهدات آمریکا بر اساس برجام می داند.
در این نامه تأکید شده است که بر اساس مفاد برجام، آمریکا به عنوان یکی از طرف های برجام متعهد شده که از تمدید و وضع مجدد تحریم و یا هر اقدام مغایر با اهداف، نص و روح برجام خودداری کند.
خوشرو افزود: تمدید قانون تحریم ایران (ایسا) بر خلاف تعهدات برجامی آمریکاست و لذا این کشور مسؤول پیامدهای منفی و آثار زیانبار چنین اقدامی خواهد بود.
در این نامه از دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته شده است که از همه طرف های برجام بویژه آمریکا بخواهد تا به تعهدات خود در قبال این توافقنامه پایبند بمانند.
نماینده ایران همچنین از بان کی مون خواسته است تا این اقدام آمریکا و سایر موارد بد عهدی این کشور در اجرای تعهدات برجام را در چارچوب گزارش آتی خود به شورای امنیت منعکس کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала