اعلام وضعیت فوق العاده در لیبی و به دست گیری اوضاع کشور توسط ارتش

© Sputnik / Andrei Stenin /  مراجعه به بانک تصاویر منبع نزدیک به فرمانده کل ارتش لیبی: وی از روسیه درخواست اسلحه نکرده است
منبع نزدیک به فرمانده کل ارتش لیبی: وی از روسیه درخواست اسلحه نکرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس نهاد ریاست دولت وحدت ملی لیبی “علی قطرانی” در مصاحبه با خبرنگار اسپوتنیک، از آغاز دوران تغییر در این کشور خبر داد.

در نتیجه این تغییرات، لیبی بار دیگر تمامیت عرضی سرزمین های خود را به دست خواهد آورد. فرماندهی این موضوع بر عهده یک مقام عالی رتبه نظامی با نام “خلیفه حفتر” خواهد بود. پس از تمامیت عرضی کشور، نوبت به انتخاب رهبر سیاسی آن خواهد رسید.

قطرانی در مصاحبه با اسپوتنیک گفت که ۹۰ درصد از شهروندان لیبی از ارتش ملی لیبی حمایت می کنند. همچنین مشروعیت آن در خارج از مرزهای لیبی مورد قبول بوده و همین موضوعات از دلایل اصلی موفقیت های بزرگ این ارتش در مبارزه با داعش و دیگر گروهک های تروریستی به شمار می آید.

وی افزود:

“ تمامی سازمان های دولتی به غیر از مجلس نمایندگان، فعالیت خود را متوقف خواهند نمود. در کشور وضعیت فوق العاده اعلام خواهد شد. رهبری کشور به ارتش واگزار می شود. در هر منطقه و استان، استاندار ارتشی منصوب خواهد شد. دادگاه های نظامی شروع به کار خواهند کرد.

پس از ایجاد ثبات در لیبی، این کشور بار دیگر دروازه های دموکراسی را خواهد گشود. کمیته تشکیل قانون اساسی  فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. انتخابات مجلس و ریاست جمهوری برگزار می شود. ولی در حال حاضر، مردم لیبی به دستانی پرتوان برای کنترل کشور نیاز دارند”.

قطرانی به خبرنگار اسپوتنیک گفت که امکان تصرف کشور به دست ارتش وجود ندارد. اگر مردم لیبی از خلیفه حفتر راضی باشند، او می تواند در صورت علاقه به عنوان کاندید ریاست جمهوری لیبی مورد انتخاب مردم این کشور قرار گیرد.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала