حدود 70 درصد محلات شرقی حلب آزاد شد

© AFP 2023 / George OurfalianСолдат сирийской армии перед панорамой города Алеппо
Солдат сирийской армии перед панорамой города Алеппо - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، نیروهای مقاومت موفق شدند حدود 70 درصد محلات شرقی حلب را آزاد کنند.

نیروها به فاصله چند صد متری قلعه حلب رسیده‌اند تا محلات جنوبی دو تکه شود. همزمان اختلافات تروریستها بالا گرفته است.

پس از تسلط ارتش بر دو محله مهم «هنانو» و «الصاخور» در بخش شمالی مناطق شرقی حلب، ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش همچنان به این شیوه به عملیات نظامی خود ادامه می‌دهند.

پیشروی اخیر نیروهای مقاومت در مناطق «کرم الطحان، کرم القاطرجی و اطراف محله قاضی عسکر» سبب شده که ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش، با محاصره آخرین مرکز تحت اشغال تروریستها در شرق حلب کمتر از یک کیلومتر فاصله داشته باشند.

به گزارش «الاخبار»، ارتش سوریه موفق شد روز گذشته مناطق «کرم المیسر، کرم الطحان» و میدانهای قاضی عسکر و «الحاووظ» را آزاد و کنترل یک بیمارستان دولتی را در منطقه قاضی عسکر به دست گیرد. این بیمارستان از مدتها پیش یکی از مهمترین مراکز تجمع گروههای تروریستی حاضر در این شهر بوده است.

نیروهای سوری همچنین موفق شدند مناطق «المیسّر و الحلوانیة» تا میدانهای الجزماتی و میدان الحلوانیة و راه هنانو را آزاد کنند. این مسئله در واقع سبب شد که نیروهای مقاومت بتوانند امنیت اطراف فرودگاه «النیرب» حلب و قسمت مهم راههای اصلی به این فرودگاه از مرکز شهر برای نخستین بار از تابستان 2012 را تأمین کنند.

روزنامه «السفیر» نیز در گزارشی تحت عنوان «خطوط دفاعی تروریستها در حال فروپاشی و ارتش در حال تعقیب آنهاست» گزارش داد، در سایه پیشرویهای بسیار سریع ارتش سوریه بسیار دشوار است که بتوان برای مراکز حضور تروریستها نقشه ثابتی ترسیم کرد؛ زیرا نیروهای مقاومت بی وقفه به عملیات خود علیه تروریستها ادامه می‌دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала