پیش بینی لندن: با آمدن ترامپ، تحریم های علیه روسیه لغو می شود

© REUTERS / Andrew Kellyپیش بینی لندن: با آمدن ترامپ، تحریم های علیه روسیه لغو می شود
پیش بینی لندن: با آمدن ترامپ، تحریم های علیه روسیه لغو می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان کمیسیون مربوط به مسائل دفاعی مجلس بریتانیا به اعضای پارلمان هشدار دادند که برگزیت و همچنین ریاست جمهوری دونالد ترامپ منادی لغو تحریم ها از روسیه است.

گزارش مربوطه توسط نمایندگان ارائه شد.
در وزارت امور خارجه بریتانیا به پیش بینی تحلیل گران عکس العمل نشان دادند. هانا فرانکلین اولیس سخنگوی مطبوعاتی این وزارت خانه به خبرنگار راشا تودی گفت: « تحریم های اتحادیه اروپا باید برجای خود باقی بماند تا زمانی که روسیه وظایف خود را در چهارچوب توافق مینسک اجرا کند.»
نویسندگان این گزارش خاطر نشان می کنند که مسکو دلایلی دارد که دونالد ترامپ را رئیس جمهور وفادارمی نامد کسی که خواستار بهبود روابط دو کشور است.
در این گزارش آمده است:« ترامپ بارها گفته است که به خصوصیات رهبری پوتین احترام گذاشته و از برقراری ارتباط بین روسیه و آمریکا پشتیبانی می کند.»
در این سند تاکید می شود که بیانات ترامپ در خصوص روسیه و ولادیمیر پوتین ثبات دارد. به عنوان مدرک نقل قول این سیاست مدار از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ آمده است که در آنها او با احترام از ریاست جمهوری روسیه یاد می کند.
کارشناسان بریتانیایی از قول ترامپ نوشته اند:« من معتقدم که می توانم با ولادیمیر پوتین مصالحه کنم. در واقع اینطور فکر می کنم. می دانید مردم چه می گویند؟ من فقط معتقدم که ما مصالحه خواهیم کرد. اوباما و او اینطور بودند، او از اوباما متنفر بود و اوباما هم از او بدش می آمد.»
حوادث اخیر در جهان یعنی ظهور روحیات حقیقی و درست، برگزیت و انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا ، نویسندگان این طرح را به این نتیجه می رساند که « خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و به دنبال آن انتخاب ترامپ ممکن است به لغو تحریم ها علیه روسیه ختم شود.»
آندری منیایلو، دکتر علوم سیاسی و پروفسور دانشگاه دولتی مسکو می گوید: « افرادی که به اصطلاح کارگران یقه آبی نامیده می شوند به ترامپ رای دادند یعنی کارگران با مهارت های حرفه ای و بالا. این طبقه از مردم خواستار خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بودند. در این موضوع شباهت هایی بین رای دهندگان به ترامپ و برگزیت وجود دارد. »
تحلیل گر سیاسی آندری منیایلو فکر می کند که بریتانیا می تواند حرکت غیر منتظره ای انجام دهد: یعنی به عنوان اولین کشور در خصوص لغو تحریم ها از روسیه اعلام کند.»
این تحلیل گر خاطر نشان می کند: « پس از برگزیت ، بریتانیا به شدت از کشورهای اروپایی فاصله گرفته است بنابراین اکنون برایش بسیار مهم است که حمایت واشنگتن را داشته باشد. در عین حال در تمایز با سایر کشورها ی اروپایی جایی که انتخابات پیش رو است، بریتانیا کریدور گسترده ای از امکانات سیاسی را در اختیار دارد. این کشور می تواند به لوکومتیو اصلی تبدیل شود که بعد از لغو تحریم ها ، برای اجرای سیاست خارجی مشترک روسیه و آمریکای ترامپ پیشگام گردد.»
در عین حال منیایلو خاطر نشان می کند که تصمیمات اینچنینی نمی تواند توسط بریتانیا جدا از سیاست آمریکا تصویب گردد. براساس پیش بینی وی به زودی دیدار رهبران دو کشور یعنی رئیس جمهود منتخب آمریکا دونالد ترامپ و ترزا می نخست وزیر بریتانیا صورت می گیرد. در جریان این مذاکرات طرفین می توانند در خصوص اصلاح سیاست خارجی مشترک تبادل نظر نمایند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала