داعش ساکنین عراق را در قبال 1000 دلار آزاد می کند (ویدیو)

© REUTERS / Thaier Al-Sudaniداعش در قبال آزادی مردم مبلغ 1000 دلار دریافت می کند.
داعش در قبال آزادی مردم مبلغ  1000 دلار دریافت می کند. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
داعش در قبال آزادی مردم عراق مبلغ 1000 دلار دریافت می کند.

به گزارش "اسپوتنیک" به نقل از"بیریفان حسین" یکی از مهاجرین ساکن اردوگاه "الحول"در شرق استان الحسکه، ساکنان عراق برای رهایی از دست داعش مجبور به پرداخت مبلغ 500 تا 1000 دلار می باشند. پس از رهایی آنان باید 30 کیلومتر را طی کنند و این بسیار خطرناک است، چون تیراندازی ارتش عراق و تروریستها شبانه روز ادامه دارد.

به گفته بیریفان حسین، در حال حاضر 9 هزارعراقی در اردوگاه زندگی می کند. پس آغاز عملیات آزادسازی موصل، از طرف سازمان ملل و هلال احمر در کردستان  و سایر مراکز خیریه، آغاز به رسیدگی در امور مهاجرین کردند. به اردوگاهها وسایل گرمایشی، گاز، پتو و لباسهای زمستانی فرستادند، هوا بسیار سرد شده و مهاجرین آرزوی این وسایل و لباسها را داشتند.

بیریفان اضافه کرد، مسئولان اردوگاه در حال مذاکره با سازمان ملل، در جهت افزایش گنجایش اردوگاه تا 50 هزار نفر هستند. تعداد مهاجرین در آینده به 100 هزار نفر خواهد رسید، و این افراد احتیاج به خدمات پزشکی، دارو و امنیت دارند. باید برای کودکان امکان تحصیل فراهم کرد. آنان احتیاج به بازی و سرگرمی دارند.

گروهی از پناهندگان از طریق "اسپوتنیک" از مسئولان درخواست کمک برای آوارگانی کردند که امکان اسکان آنها در اردوگاه فراهم نگردیده، کردند. بسیاری مناطق تحت کنترل داعش را ترک کردند، اما بدون سرپناه باقی ماندند، و همچنین چندین مورد خبرمرگ و میر در میان کودکان افراد سالخورده دیده شده.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала