ارتباط مستقیم افزایش وزن با مصرف نوشابه های رژیمی

© Sputnik / Evgeniy Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر کوکاکولای قاتل
کوکاکولای قاتل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر خلاف باور رایج که نوشابه های رژیمی تاثیری در افزایش وزن ندارد، محققان اثبات کردند که نوشابه‌های رژیمی حاوی شیرین‌‌کننده‌‎های مصنوعی می‌توانند موجب افزایش وزن شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، برخلاف تبلیغات شرکت های تولید نوشابه های رژیمی، نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که نوشابه‌های رژیمی حاوی شیرین‌‌کننده‌‎های مصنوعی می‌توانند موجب افزایش وزن شوند.
ساینس‌دیلی طی گزارشی در این باره می نویسد که علت تولید نوشابه های رژیمی تشویق مردم به خوردن نوشابه بدون نگرانی از کالری زیاد آن‌ و افزایش وزن بوده است اما یک پژوهشگر دانشگاه هاروارد آمریکا اخیرا در تحقیقی به این نتیجه رسیده است که نقش شیرین‎کننده‎های مصنوعی و نوشابه‎های رژیمی در چاقی و بیماری دیابت نقش پررنگی است.
در این تحقیق افراد مختلفی که از نوشابه‎های حاوی شیرین‎کننده‎های کم‌کالری و رژیمی استفاده می‏‌کردند با افرادی که از قند مصنوعی استفاده نمی‌کردند به مدت 10 سال، بررسی ومقایسه شدند. نتیجه این تحقیق این بود که افرادی که از شیرین‏‌کننده‎های کم‎کالری استفاده می کردند وزن بیشتر، دور کمر طویل‌تر و چاقی شکمی بیشتری نسبت به گروه دوم داشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала