به جای من در صف بایست و پول بگیر : پیدایش شغل جدید در هند به دنبال بحران در این کشور

© Fotolia / YellowИндийцы
Индийцы - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "گاردین"، بحران اقتصادی در هند منجر به پیدایش حرفه جدیدی شده است. مردم برای ایستادن در صف تبدیل پول، کارمزد می گیرند. برخی خودشان این سرویس را به دیگران پیشنهاد می دهند و برخی دیگر مجبور هستند تا در صف باایستند.

دولت هند به طور غیر منتظره در روز 9 نوامبر با تغییر در سیستم بانکی هند، اسکناس درشت را باطل کرد. دولت هند به خاطر مبارزه با فساد اسکناس‌های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ روپیه ای را از دور خارج کرد. این اسکناس ها 86 درصد از گردش مالی کل پول کشور را شامل می شدند. این اقدام باعث ایجاد وحشت در میان مردم شد. بانک ها نیز با صفوف عظیمی از کسانی که مایل به تبادل اسکناس نامعتبر هستند روبرو شده است.
این مسئله برای عده ای نیز باعث ایجاد حرفه شده است. بدین صورت که افراد و شرکت هایی پدیدار گشته اند که سرویس جای گرفتن و منتظر ایستادن در صفوف را به علاقه مندان ارائه می دهند. این شرکت ها برای ایستادن در صف و گرفتن نوبت به جای مشتری، مبلغ 90-150 روپیه در ساعت برابر با 1 تا 2 دلار پول دریافت می کنند. هنگامی که نوبت به آنها می رسد، آنها مشتری را خبر می کنند.

ایستادن در صف نیز برای برخی از شهروندان هند نیز تبدیل به اجبار تبدیل شده است. این افراد، کارمندانی هستند که مجبورند برای تبدیل پول شرکت، به اجبار در این صفوف باایستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала