وسایل و ابزاری که طی تاریخ از پوست انسان ساخته شده

© Sputnik / Aleksandr Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر کشف بزرگ‌ترین قربانگاه با بیشترین تعداد اسکلت جمجمه انسان
کشف بزرگ‌ترین قربانگاه با بیشترین تعداد اسکلت جمجمه انسان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از جمله معروف ترین کاربرد پوست انسان در زمان های گذشته، صحافی کتاب با پوست انسان به نام «Anthropodermic bibliopegy» بوده است. در این روش کتاب را درون جلدی از پوست انسان می پیچیدند و قرار می دادند؛ اما صحافی کتاب با پوست انسان تنها یک نمونه از آن است.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دنیای اقتصاد- در طول تاریخ، پوست انسان ها به دلایل عجیب و نامعلومی به عنوان جایگزین  پوست حیوانات برای مصارف مختلف  مورد استفاده قرار می گرفته است. از جمله معروف ترین کاربرد پوست انسان در زمان های گذشته، صحافی کتاب با پوست انسان به نام «Anthropodermic  bibliopegy» بوده است. در این روش کتاب را درون جلدی از پوست انسان می پیچیدند و قرار می دادند؛ اما صحافی کتاب با پوست انسان تنها یک نمونه از آن است.

در این گزارش، مجموعه ای از کاربردهای پوست انسان را در تاریخ خواهید دید؛

طبل جنگ

در قرن پانزدهم در جنگ ها بر طبل های ساخته شده از پوست انسان با هدف ترساندن دشمنان و نیروهای متخاصم می کوبیدند.

جلیقه مردانه

دوخت جلیقه از پوست انسان در فرانسه قرن هیجدهم و در اواسط انقلاب فرانسه رایج بود. این جلیقه ها در آن زمان شهرت بسیاری داشتند.

پاکت سیگار

در اواخر قرن نوزدهم یک فرانسوی به نام «هنری برانزینی» به جرم قتل و کشتن تعدادی از زنان دستگیر شد. پس از اعدام یکی از مأموران مخفی پلیس، مقداری از پوست بدن او را جدا و از آن یک جاسیگاری درست کرد.

جلد کتاب

کتاب Hic Liber Waltonis Cute Compactus Es یکی از مشهورترین کتاب هایی است که در کتابخانه بوستن آمریکاست. این کتاب زندگی نامه خودنوشت جرج والتون است که به درخواست خود او با قسمتی از پوست خودش جلد شده است.

جعبه کارت های قمار

در قرن نوزدهم، ویلیام برک و ویلیام هاری دو قاتل و جانی بودند که اجساد را از درون قبرها بیرون می آوردند و آنها را به پزشکان محلی می فروختند. آن دو همچنین ۱۷ تن را در اسکاتلند به قتل رساندند. در نهایت، پس از مرگ بیرک  یکی از آن دو، تبهکاران دیگری پوست او را به منظور ساخت کارت های بازی و قمار برداشتند.

کیف پول

در سال ۱۸۳۳ در موریس تاون نیوجرسی یک مهاجر فرانسوی به نام آنطوان لوبلان سه نفر را کشت و اشیای قیمتی آنها را به سرقت برد. قاضی دستور داد که پس از مرگ قاتل، بخشی از پوست او را جدا کنند و از آن کیف پول تهیه کنند.

کفش

در سال ۱۸۷۶ یک کفاش اهل نیویورک از انواع مختلف پوست برای تهیه کفش از جمله پوست افعی  آناکوندا استفاده کرد. او که در جستجوی راهی خلاقانه برای فروش بیشتر بود، تصمیم گرفت تا از پوست انسان به عنوان ماده اصلی تولید کفش های خود استفاده کند.

کفش پاشنه بلند

یک پزشک  و مجموعه دار  هلندی به نام (هیرمان بویرافا) ابزارها و وسایل عجیب و غریبی را گردآوری می کرد. بنا بر گزارش ها، او یک جفت کفش زنانه پاشنه بلند داشت که از پوست مردی اعدامی تهیه شده بود.

لباس فرانسوی

در انقلاب فرانسه، جسد مردگان را درون سطل های زباله می انداختند. برخی از مردم نیز فرصت را مناسب می دیدند و از پوست مرده ها برای تهیه لباس استفاده می کردند. آنها پوست مردان را به دلیل ضخامت بیشتر در تهیه لباس ترجیح می دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала