گزارش میدانی از عراق پس از گذشت ۳۷ روز از عملیات آزادسازی موصل

© AP Photo / Khalid Mohammedاردوغان: عملیات آزادسازی موصل در عراق 19 اکتبر آغاز می شود
اردوغان: عملیات آزادسازی موصل در عراق 19 اکتبر آغاز می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرماندهی نیروهای داوطلب مردمی عراق از آغاز مرحله چهارم عملیات آزادسازی موصل در محور غربی این شهر خبر داد.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، با گذشت 37 روز از  عملیات آزادسازی موصل تحت عنوان «قادمون یا نینوی» نیروهای داوطلب مردمی عراق موسوم به حشد الشعبی از آغاز مرحله چهارم عملیات در غرب موصل خبر دادند.

«ابراهیم جعفری» وزیر خارجه عراق در کنفرانس خبری مشترک با «فرانک اشتاین‌مایر» همتای آلمانی خود در «برلین» پایتخت آلمان گفت که از زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون 1700 داعشی کشته و 650 خودروی آنها منهدم شده است.

واحد رسانه‌ای حشد الشعبی نقشه‌ای منتشر کرده که دستاوردهای نیروهای حشدالشعبی از جنوب تا غرب موصل به‌سمت فرودگاه «تلعفر» را  نشان می‌دهد.

دستاوردهای تازه عملیات آزادسازی موصل

جبهه غربی موصل که نیروهای داوطلب مردمی مسئولیت آن را به‌عهده دارند شاهد ادامه عملیات برای پاکسازی و تأمین امنیت در فرودگاه تلعفر و روستاهای اطراف این فرودگاه بود. نیروهای شناسایی حشد در جنوب غربی شهرستان تلعفر پیشروی کردند و طی عملیاتی که نیروهای حشد در جنوب فرودگاه انجام دادند شماری از عناصر داعش محاصره شدند.

در جبهه شرقی نیز نیروهای لشکر نهم زرهی ارتش عراق روستاهای «السلامیه ــ الحمیره» واقع در شمال منطقه «نمرود» را آزاد کردند و عملیات در محور جنوب شرقی نیز با پیشروی به‌سمت ناحیه «الوحده» و «فلسطین» ادامه یافت.

در دو محور شرقی و شمالی شرقی مرکز موصل نیروهای مبارزه با تروریسم موفق شدند ناحیه «العلماء» و «المحاربین» را آزاد کنند و پاکسازی محله‌های «القادسیه»، «البکر» و «التحریر» ادامه داشت و کنترل بر محله «عدن» تقریباً کامل شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала